Ga naar inhoud

Belgecom b-box wilt niet online


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Omdat mijn modem router intussen al enkele jaren oud is probeer ik een b-box aan te sluiten van belgacom alleen lukt het niet om hem online te krijgen...

via http://192.168.1.1/

heb ik de username en het paswoord al gecontroleerd en deze staan juist ook de bekabeling etc. werkt want zodra ik de andere router (philpips sna6640) weer insteek heb ik weer internet.

Iemand hier ervaring mee of eventuele tips ?

Als ik via wifi kijk vind ik de router ook verbinden lukt alleen online gaan niet.

Zelf heb ik full adsl (scarlet).

:hmmmm:

Alvast bedankt

aangepast door stoetel1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de philips gebruik ik nu omdat we regelmatig problemen hebben met internet zouden we nu de b-box proberen aan te sluiten om te kijken of het dan beter zou zijn ook hopen we dat ons draadloos een verder bereik zou hebben.

Maar het is de bedoeling de philips door de b-box te vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook zo doen:

Je gebruikt beiden.

Maar ik vermoed dat philips sna6640 dezelfde IP adres heeft als B-box

In dat geval dient je B-box aan te passen:

Ga naar lan gedeelte

Geeft daar op:

IP = 192.168.1.150

subnet = 255.255.255.0 ofwel 255.255.0.0 (dient je na te kijken bij philips sna6640)

Standaardgateaway = 192.168.1.1 (= philips sna6640)

Nu kan je een netwerkkabel aansluiten op de vrij poort van philips sna6640 naar aparte poort van B-box

(Mogelijk moet je op de vrije poort doen maar dat dient je te testen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je alvast meegeven dat een BBOX op draadloos vlak merkbaar minder bereik heeft dan de goede oude Philips :-)

Kan het zijn dat je Philips een ISDN model is?

Krijg je een synchronisatie (DSL) lampje na een tijdje de BBOX hebben aangesloten?

Werkt een BBOX eigenlijk wel op een Niet Belgacom ADSL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je op niet Belgacom BBOX kan gebruiken maar waarschijnlijk niet.

philips sna6640 is een adsl model.

Maar zowel philips sna6640 als Bbox geven slechts 54 Mbps of G signaal terwijl nu de norm 300 mbps of N type.

Wilt je extra antenne gebruiken dan kan je ook range extender gebruiken en zoiets moet je gewoon in de stopcontact stek en je hoeft geen netwerkkabel te gebruiken.

Uitleg vindt je hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee routers of een range extender (in feite is dat hetzelfde, want je schakelt de routerfunctie uit in één van de boxen) kan werken maar het is niet optimaal.

Het is een oplossing als je niet genoeg bereik hebt draadloos en je geen extra netwerk kabel kan of wil trekken.

Wat de BBox betreft, hangt het van het type af. Belgacom gebruikt momenteel zowel ADSL als VDSL. De oude boxen ondersteunen ADSL, de nieuwe niet meer.

Maar kan je eens wat info geven wat je juit wil bereiken, aantal toestellen, afstanden enz ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

belgacom router staat nu hierop 192.169.1.1 omdat 192.168.1.150 niet aanvaard werd,

Origineel stonden beide op 192.168.1.1 hier staat de philips nog steeds op ingesteld

Het subnet mask stond bij beide op 255.255.255.0.

Het hoofddoel dat ik wil bereiken is dat de philips vervangen word omdat deze op momenten wel durft vast te lopen (denken we kan ook aan scarlet liggen) , momenteel zitten er 3 pc's aangesloten en 2 laptops draadloos.

Op het etiket van de b-box staat ADSL b-box ik weet niet of ik er dan zeker mag van zijn dat het ADSL is dan.

Op de philips zit geen ISDN aansluiting.

Het DSL lampje brand wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.