Ga naar inhoud

Koeling


Stax

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Geen idee of hier overklokkers zitten maar heb wel een vraagje omtrent koeling.

Ik ga later mijn i5 2500K - ASRock extreme 4 dus overklokken.

Geen lightspeed of de grenzen tarten... Een simpele overklok tot 4.5ghz ongeveer.

Maar welke koeler kan ik nu het best gebruiken hiervoor?

Graag een stille koeler.

Nu wil ik ook gerust kijken naar waterkoeling zoals de Corsair H60.

Heeft iemand enig idee wat goede koelers zijn?

Ik hoor/lees dat de Scythe Mugen 2 best goed is. Maar is deze ook beetje stil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst wil ik je waarschuwen en zeggen dat overclocken niet zonder risico's is dus weet goed waaraan je begint.

Zelf heb ik momenteel DEZE koeler in gebruik waar ik zeer tevreden over ben,een goed alternatief is DEZE.

Beide presteren beter dan de H60 van Corsair volgens de vele revieuws.

Wil je toch een Corsair dan zou ik even wachten op de eerste revieuws van zowel de H80 en de H100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik ben bezig met de "research" vooraleer ik begin te overklokken.

Komt wel goed en ik heb tijd!

Hoe zit het met de grootte van die koelers eigenlijk?

Ze zien er uit gelijk een flatgebouw. Komt die fan van de Noctua niet tegen het RAM-geheugen?

De Scythe lijkt me een stuk hoger te liggen.

Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de Noctua is een grote koeler. De Scythe Mugen valt best wel mee maar de installatie is redelijk moeilijk. De Corsair-koelers zijn gemakkelijker te installeren, aangezien je geen problemen hebt met het RAM-geheugen of plaatsgebrek, maar welke behuizing heb je? De Corsair H100 kan niet in alle behuizingen worden geïnstallerd.

Om het met getallen te zeggen :

Noctua, 0.9 kg, 14 cm x 13 cm x 16 cm (BxDxH)

Scythe, 0.87 kg, 13 cm x 10 cm x 15.8 cm (BxDxH)

aangepast door superjona
Smileys
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet inderdaad zeker lukken. Verwacht dat de eerste reviews van de H80 en H100 binnen een paar dagen zullen opduiken. Net systeem trouwens!

Dank je, echt heel erg kabelvriendelijk is deze case niet echt.

Heb heel wat moeite moeten doen om alles te verbergen om zoveel mogelijk vrije ruimte te creeëren.

Maar had dan ook beter een modulaire voeding gekocht. Vroeger waren die kabelbomen niet zo dik xD.

Toch maar even die reviews afwachten. Klinkt wel al veelbelovend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.