Ga naar inhoud

Msn messenger probleem


mikkedw

Aanbevolen berichten

Hallo iedereenHet is nu al een tijdje dat er iemand steeds op mijn msn account geraakt en zo steeds mails met reclame en dergelijke verzend :-sDit is ook al gebeurd bij een 2de computer bij ons thuis en ik heb er ook al weet van bij andere vrienden :-sIs dit een probleem dat nu veel voorkomt want het is nu pas dat ik hier iets van hoor en ik vind het toch raar dat dit in mijn nabije vriendenkring voorvaltIk heb ondertussen mijn wachtwoord al eens veranderd maar dit heeft de 'hackers' blijkbaar niet tegengehouden, ik kan nu gelukkig nog mijn e-mailadres gebruiken maar bij mijn vader en één van mijn vrienden is hun account geblokkeerd door hotmail en er valt dus ook niets meer aan te doen :-sIemand tips???

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is vrij reëel dat dit spoofing (klik er op) is, helaas een frequent voorkomend gegeven bij hotmail-accounts.

Als je pc virusvrij is, je je wachtwoord en beveiligingsvraag hebt gewijzigd, dan valt er weinig aan te doen...

Eigenlijk wordt jouw e-mailadres (dus niet je account zelf) gebruikt om spam te versturen.

Wil je er helemaal korte metten mee maken dan is er een (radicale) oplossing : maak een nieuw account aan, verwittig al je contactpersonen, exporteer je contactpersonen zodat je die kan importeren in je nieuw account en vernietig je 'oude' account.

Om te checken of je pc virusvrij is kan je best het onderstaande uitvoeren :

Download HijackThis (klik er op).

1. Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten.

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

3. Plak nu het HJT-logje in je volgende bericht hier op het forum door de CTRL en V-toets.

Belangrijke opmerkingen :

° Krijg je een melding "For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

° Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Extra info :

Dit (klik er op) filmpje kan je helpen om een HijackThis logje te plaatsen.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.