Ga naar inhoud

Games crashen na bepaalde tijd, hardwareprobleem?


Babette

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik loop nu al enkele maanden rond met dit probleem. Bijna bij elk spel dat ik speel, bij het ene wat vaker dan bij het andere, blijft het spel even hangen. CTRL+ALT+DELETE en dan cancel drukken helpt. Maar na bepaalde tijd blijft het spel hangen voor 1 sec en vervolgens sluit het zich automatisch af.

Softwareproblemen heb ik zo goed als uitgesloten, de drivers voor de videokaart zijn steeds geupdate (de juiste).En zelfs na een volledige format C blijft het probleem zich voordoen.

Qua temperatuur van de hardware zit alles goed, zeer goed zelfs (50°), dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Ik heb een beetje zelf gezocht en dit probleem kan zich voordoen indien de voeding niet voldoende is.

De voeding bedraagt 500W.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan testen zonder PCcomponenten te switchen?

Speccy snapshot: http://speccy.piriform.com/results/JMwpwkKqYzfXm6credshoaO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je zelf zoal geprobeerd om je hardware te testen? Zodat we vermijden dat we tests dubbel gaan uitvoeren.

Je voeding van 500 Watt, kun je daar het merk eens van vermelden.

Een goede merkvoeding zou dit moeten aankunnen, maar een b-merk voeding kan al snel in de problemen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Dasle voor de snelle reactie!

Qua hardware heb ik nog niet veel getest. Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden, de CPU Usage en het geheugen.. Allemaal uitstekend in orde.. De PC zelf is denk ik nog maar een jaartje oud.

Antec is het merk van voeding. Normaal zou deze ook geen problemen mogen geven dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antec is zeker een goede merkvoeding.

We zullen eerst eens kijken of je geheugen geen problemen geeft,

Ga eens naar (Klik)Memtest+86 en onder "Free Download" download je ISO image for creating bootable CD (Windows - zip) de bovenste, en brand de ISO op een cd.

Start je pc op vanaf deze cd en laat dan Memtest+86 eens een overnacht lopen.

Geeft dit error's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Babette,

Anderhalf uur is wel een redelijk beperkte tijd om tot een goed testresultaat te komen.

Zelf zet ik zo'n test 'savonds laat aan en laat deze lopen tot in de ochtend en laat de test de hele nacht zijn gang gaan.

Anders kunnen we misschien een vertekend beeld krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.