Ga naar inhoud

probleem draadloos verbinden tussen wifi en repeater


dillon

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen;

Ik zal direct met de deur in huis vallen, ik zit op een camping (vaste plaats) en wou mijn repeater draadloos naar de wifi connecteren die een meter of vijf tegenover mij is. ik heb een D-link DAP1160 repeater en daar moet het mee lukken zeggen de verkopers en iedereen die ik aanspreek op forums, maar ik krijg he niet aan de praat.

Hij start wel op en laat alles zien wat er gebeurt (lampjes) maar ik krijg geen verbinding tot stand.

Ik gebruikte de cd die erbij zat en op mijn laptop staat windows 7 (waar precies geen manual voor te vinden is).

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank.

dillon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op adapterinstelling wijzigen

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Vult daar in:

IP = 192.168.0.10

Subnet masker wordt door windows ingevuld

standaard gateaway = 192.168.0.050 (kan zijn dat windows 050 omzet in 50 -- ik denk van wel)

Gebruikersnaam = admin

paswoord = leeg of door u ingesteld

Ga naar wireless gedeelte:

Ergens kan je zo instellen want ik heb geen goede handleiding:

Vraagt aan de eigenaar welke IP adres de router heeft en heel waarschijnlijk is dat 192.168.0.1 of zo.

Stel daar zo in:

IP = 192.168.0.50

Subnet masker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1 = router van de eigenaar.

Daar dient je ook de router te zoeken door op een knopje te drukken of zo.

Ook dient je de draadloos sleutel in te vullen dat overeenkomt met de sleutel van de eigenaar router.

Als je dan klaar bent dan moet je terug naar netwerkcentrum gaan en dan IP enz. terug automatisch zetten.

Als bij u anders uitziet maakt dan een screen van DAP1160

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.