Ga naar inhoud

Vraagje CPU Temp


Karma

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb inmiddels een nieuw moederbord (Asus P5G41T-M LE) gevonden en de cpu van mijn oude pc schoongemaakt en voorzien van nieuwe koelpasta (AC MX-2). Dit had ik nog niet eerder gedaan, dus wil graag even jullie ervaren mening erover.;-)

Ik heb eerst een kloddertje ter grootte van een doperwt op een kartonnetje gedaan en daar een ander kartonnetje opgedrukt om te zien hoe groot de pasta zich zou verspreiden en dat zag er goed uit, alleen de hoeken bleven vrij van koelpasta. Ik had op meerdere sites gelezen dat het niet zo erg was als niet overal koelpasta zat en dat de kernen het belangrijkste zijn, dus met dat in mijn achterhoofd heb ik een gelijke hoeveelheid op de processor gebruikt op goed geluk wetende dat de hoeken niet bedekt waren. Daar twijfel ik nu wat over.

Ik ga er vanuit dat het goed gedaan is, omdat de pc het gewoon prima doet nu en de CPU-temp volgens de bios en Aida64 rond de 30 graden zit (max. was 39 graden bij "zware" toepassingen), zelfs als hij de hele dag aan heeft gestaan.

Ik heb veel gelezen en op youtube de filmpjes bekeken over hoe de pasta zich verspreid onder een glasplaat en wat dus de "beste" methode is. Maar mijn vraag is dus of het idd. niet zo heel belangrijk is dat alle hoekjes bedekt zijn. Wat vinden jullie?

Groetjes Karma

aangepast door Karma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.