Ga naar inhoud

Harde schijf installeren of niet?


Jordy1471

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Graag zou ik van jullie willen horen of ik in mijn pc, een medion MD 8818, een samsung SP 1604N harde schijf kan installeren. Ik heb deze gehaald uit de defecte pc van mijn ouders, die van plan waren de hele pc weg te gooien :). Ik zou ook graag weten welke benodigdheden ik zou nodig hebben om deze hdd te installeren. Ik weet ook niet zeker wat voor een hdd dit werkelijk is. Als het kan helpen, ik denk dat de fabrieksdatum in 2003 ligt.

Wat foto's:

post-10678-1417704503,8251_thumb.jpg

post-10678-1417704503,8749_thumb.jpg

post-10678-1417704503,9218_thumb.jpg

Ik heb deze foto's van het internet geplukt, ze komen van identiek hetzelfde systeem.

Edit: Ik denk dat ik maar 2 ide connecties heb, dus zal ik waarschijnlijk 1 vabn mijn dvd stations moeten opofferen. Kan iemand dit bevestigen?

aangepast door Jordy1471
Link naar reactie
Delen op andere sites

De andere harddisk is sata aansluiting.

Je dient zo een IDE kabel te kopen en daarme kan je 2 dvdrom of zo aansluiten.

Met de huidig IDE kabel kan je de harddisk mee aansluiten.

Let wel dit op:

Je hebt 2 dvdrom of zo dan dient je de ene dvdrom als slave in te stellen als je beiden op 1 IDE kabel zet.

Dan kan je doen door achteraan de pinnetje verplaatsen.

Hoe je dat moet doen staat op de bovenkant van de dvdrom.

De eerste aansluiting is voor master en de tweede aansluiting is voor slave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ieder moederbord kan je maximaal 2 IDE kabels aansluiten op de moederbord.

Je kan wel 4 harddisk en of dvdrom aansluiten.

Indien je nog een oplijkende IDE aansluiting vindt op de moederbord dan is het voor diskette station en niet voor harddisk.

Harddisk moet in de eerste aansluiting aansluiten en eventueel de dvdrom op de laatste aansluiting.

In dat geval moet je de DVDrom als slave zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De 2 dvd stations zijn aangesloten op 1 kabel bij mijn weten.

Dus dan kan ik nog een kabel bijplaatsen op het moederbord?

nog een vraagje, de vorige computer zn on-board videokaart was stuk, en kon niks anders doen dan windows opnieuw installeren. Maar tijdens het installeren bleef de pc de hele tijd hangen, met rare kleuren enzo. Dit met als gevolg dat de hdd niet meer wou opstarten. Als ik deze zou aansluiten op mijn pc, kan dit problemen geven? Ik ben van plan deze te formatteren. Hier stonden geen nuttige bestanden meer op.

Alvast bedankt,

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2 dvd stations zijn aangesloten op 1 kabel bij mijn weten.

Dus dan kan ik nog een kabel bijplaatsen op het moederbord?

Dan hebt je nog een kabel want ieder pc heeft een harddisk tenzij je met diskette-station werkt.

Als onboard videokaart stuk is dan kan je een videokaart plaatsen in de pc.

Je mag gerust u harddisk formateren als je wilt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.