Ga naar inhoud

Geluidprobleem met DELL laptop plugin oortjes


rustycc

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb problemen met mijn audio. Wanneer ik oortjes of mijn koptelefoon inplug in aux in geeft het een ruis. Wat ik raar vind is wanneer ik typ met mijn oortjes in is dat er precies een microfoon onder mijn toetsenbord steekt die het het geluid versterkt. wanneer ik op mijn laptop een tikje geef hoor ik dat ook via mijn oortjes. wanneer ik mij oortjes uit de pc haal en dan typ dan geeft het zo een hol geluid. Soms valt het ruis voor heel even weg en dan is het daar terug.

heb ik iets misgedaan met mijn speaker ofzo ik weet het totaal niet :-(

Alvast bedankt,

RustyCC :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's vreemd.

Wil je dit even uitvoeren?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik oortjes of mijn koptelefoon inplug in aux in geeft het een ruis.

Als je echt je oortjes in de aux in plugt zal dat niet werken, want dat is een geluids -ingang. Maar ik vermoed dat dat een vergissing in je post is.

Wat ik raar vind is wanneer ik typ met mijn oortjes in is dat er precies een microfoon onder mijn toetsenbord steekt die het het geluid versterkt. wanneer ik op mijn laptop een tikje geef hoor ik dat ook via mijn oortjes. wanneer ik mij oortjes uit de pc haal en dan typ dan geeft het zo een hol geluid. Soms valt het ruis voor heel even weg en dan is het daar terug.

Zo raar is dat niet want er zit wel degelijk een microfoon in je laptop;-)

Recording Device

Microfoon (Realtek High Definition Audio)

Normaal wordt de microfoon alleen gebruikt bij bepaalde applicaties, zoals skype of andere spraak gerelateerde programma's. Bij jou lijkt het erop dat hij altijd aan staat en dat het geluid wordt teruggespeeld via je audio.

Kijk eens naar je geluidsinstellingen ?

Op sommige laptops kan je de microfoon ook aan en uit zetten met een Fn toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.