Ga naar inhoud

kan Windows 7 niet installeren


selimboy9

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb gisteren geprobeerd mijn hp laptop opnieuw te installeren.

er zat geen besturingsprogramma op en wou windows 7 home premium instaleren.

alleen bij het kiezen van de schijf gaf hij met een uitroepteken aan:Windows kan niet op deze schijf worden geinstalleerd.

ook viel mij op dat bij het begin die log van windows starting heel lang duurde (2minuten)

en bij het begin had ik f9 ingedrukt dat duurde ook 1 minuut voor hij kwam.

maar als ik op die uitroepteken klikte stond er :De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakelt in het BIOS-menu

Hoe moet ik dat doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken wat er juist in die PC zit misschien ?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

oeps, er staat geen OS op de PC zeker :thumpdown:

Kan je in de Bios kijken welke schijf er in de PC zit ?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van andere vragen steeds weer een nieuw topic openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.