Ga naar inhoud

Draadloze modem versus kabel


aussie

Aanbevolen berichten

Al enkele maanden werk ik met een draadloze modem.

Ik weet ook dat draadloos de snelheid omlaag haalt.

De mogelijkheid bestaat om gewoon een gepaste kabel aan te sluiten aan modem en PC.

Omdat ik aan een project werk die veel moet uploaden overweeg ik terug de kabel te gebruken,

om snelheid te winnen.

Mijn vragen zijn;

1. kan ik zomaar de kabels aansluiten en connecteren

(of moeten er andere instellingen gebruiken)

2. kan ik nog draadloos met de laptop werken

(of is het draadloos of kabel)

3. Is de snelheid tussen draadloos en kabel echt groot of te verwaarlozen

Een ganse boterham.... alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. snelheid is redelijk sneller met kabel

2. best de draadloze connectie af zetten gedurende de tijd dat ge met de draad werkt, de meeste pc hebben hiervoor een speciale FN toest of zelfs een knopje, zeg me welke pc (merk + type) en ik zoek het wel effe op moest je dit niet weten

3. draadloze modem dan denk ik ADSL, juist of niet ? indien juist dan staan uw gegevens in die modem geprogrammeerd en moet u verder niet aanpassen aan uw pc, kabel erin, draadloos uitschakelen en surfen maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1: ik weet niet hoe dat in belgie zit, maar hier in nederland kan het alle 2 tegelijkertijd en we hoeven er verder niets voor te doen.

2: hier in nederland is dat wel zo, hoe dat in belgie zit weet ik niet, maar denk daar het zelfde.

3: in het netwerk is het goed te merken, ik versleep erg vaak grote bestanden en er is duidelijk verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg niet dat het niet gaat werken maar als ge iets upload en/of gaat downloaden heb je niet te kiezen welke van de twee verbindingen hij gaat nemen en als em draadloos neemt zijde vertrokken met de lage snelheid hangt er puur vanaf welke dns routing windows op dat moment neemt en dat kunde niet voorspellen. bij linux kunde dat perfect instellen wie wat waar moet doen of laten, nog zo'n bill gates opgelegde geen keuze policy

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. snelheid is redelijk sneller met kabel

--> kan je dit meten (in cijfers?) of is dit visueel te bekijken

2. best de draadloze connectie af zetten gedurende de tijd dat ge met de draad werkt, de meeste pc hebben hiervoor een speciale FN toest of zelfs een knopje, zeg me welke pc (merk + type) en ik zoek het wel effe op moest je dit niet weten

--> desktop Medion PC MD 8822,

laptop Sony vaio VGB-FZ21M

3. draadloze modem dan denk ik ADSL, juist of niet ? indien juist dan staan uw gegevens in die modem geprogrammeerd en moet u verder niet aanpassen aan uw pc, kabel erin, draadloos uitschakelen en surfen maar.

--> klopt ADSL, dus hier kan ik met kabel/ draadloos zonder verdere instellingen te wijzigen, ga ik zeker proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.