Ga naar inhoud

Hulp samenstelling budget game pc


Mnenomic

Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Algemeen gebruik tekstverwerking ed, simpele video en foto bewerkingen voor thuisgebruik, gaming
  2. Wat is mijn budget ? - 600 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? -Samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - Nope
  5. Ga ik later upgraden ? - Was ik wel van plan, maar de komende 2 a 3 jaar liever niet.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Wat ik zelf al heb samengesteld kom volgens mij wel aardig in de burrt van wat ik zoek.
  7. Ga ik zelf assembleren ? Nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Gebruik nu xp waar ik geen problemen mee heb. Eventueel wel bereid over te stappen naar windows 7 maar voor mij geen must.
  9. Ga ik zelf installeren ? Zekers!
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Geen voorkeur. Vind de inhoud en prestatie belangrijker dan het uiterlijk.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? Nee

Hallo,

Ik zoek wat hulp bij het samenstellen van mijn nieuwe game pc. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan naar wat ik ongeveer wil hebben. Mijn budget ligt rond de 600 euro zonder randapparatuur. Ik ben echt geen die hard gamer, maar speel nu bv WoW op een 6 jaar oude pc met een gemiddelde fps van 20 waar ik niet echt vrolijk van word. Dan heb ik ook nog alle settings op low staan. Ook zou ik graag Civ V willen gaan spelen.

Verschillende forums ed gelezen, maar helaas zelf niet voldoende kennis om de pc van de grond af op te bouwen. Via een site kwam ik een systeempje tegen wat wel in de buurt ligt van wat ik zoek. Zelf wat kleine aanpassingen en upgrades gedaan. Daar kwam het volgende uitrollen:

Asus Moederbord M4A77T - USB3.0

Fluisterstille PC koeling

51-in-1 Cardreader

550 Watt Voeding

1Gbit netwerkkaart

Gamers Behuizing Rood

1000 GB SataIII Hardeschijf

4096MB DDR3 Werkgeheugen Kingston

2 jaar carry-in (gratis service)

DVD Brander Samsung Optical Disc Drive

ATI HD 6770 1GB

AMD Phenom2 X4 840 3,20GHz

Totaal 565,- euro

Via Azerty heb ik dit systeempje proberen na te bouwen waarbij ik op het volgende uitkwam:

=1&product[80155]=2&product[250734]=1&product[277348]=1&product[281569]=1&product[287166]=1&product[362935]=1&product[389872]=1&product[404331]=1&product[419128]=1"]Azerty

Totaal 519,07 euro

In ieder geval al zo'n 45 euro goedkoper. Die cardreader van gamepc.nl hoef ik bijvoorbeeld al niet. Zoals ik al zei ligt mijn budget rond de 600 euro dus er zijn nog wat aanpassingen mogelijk. Ik weet ook niet honderd procent zeker of alle onderdelen die ik heb samengesteld via azerty matchen dus graag jullie visie hierop. Is dit bijvoorbeeld een goede koeler, heb ik het juiste type geheugen (er zijn er zoveel :-S) en die dvd brander heb ik er ook maar tussenuit geprikt.

Ik ben dus niet op zoek naar de ultieme game pc, maar wil de eerder genoemde spellen wel graag op redelijke settings vloeiend kunnen spelen. Daarnaast ook de mogelijkheid voor upgrades in de toekomst. Is het systeem dat ik heb samengesteld dan wat en zo ja wat zou ik eventueel kunnen veranderen of kunnen jullie voor mij voor dit geld (tot 600 euro ongeveer) een beter systeempje voorstellen?

Momenteel draai ik nog steeds windows xp professional waar ik zelf absoluut geen problemen mee heb. Of is het met zo'n nieuw systeem absoluut een must om op windows 7 over te gaan en dan natuurlijk een 64-bits versie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mnenomic

Ik ben zelf ook nieuw in het hardware wereldje maar al doende leert men he.

Je moederbord, processor en geheugen zijn alvast compatibel. Ik zou persoonlijk een Intel processor verkiezen maar dan moet je ook een ander moederbord kiezen. Als je ervoor kiest om je XP te behouden dan ga je dat RAM geheugen niet optimaal kunnen gebruiken aangezien 32 bit systemen maximaal 3GB ondersteunen. Bovendien is Windows 7 in vele opzichten enorm goed.

Van games weet ik niet veel af maar volgens de system requirements zou dat wel moeten lukken.

Hopelijk ben je hier iets mee en er zullen wellicht nog meer ervaren kenners reageren die je beter kunnen helpen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Twom,

Bedankt voor je reactie!

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden over wat je zei over windows 7. Eigenlijk wil ik het ook wel graag hebben, maar om de kosten te drukken was het voor mij geen must. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat ik toch beter kan gaan overstappen. Ben eigenlijk wel altijd gewend geweest met een professional edition te werken, maar dan wordt het nog weer eens zo'n vier tientjes duurder....

Volgens de system req zou het zeker moeten kunnen, maar wil hier toch wel graag nog wat extra speling in hebben. Ik hoor op het moment inderdaad betere verhalen over intel, maar om de kosten te drukken is AMD toch een goede tweede keus. En zo groot is het verschil toch ook niet volgens mij of wel? Heb de afgelopen zes jaar ook met een AMD gewerkt waar ik weinig problemen mee heb gehad. Een goede grafische kaart heeft dan ook meer mijn voorkeur vanwege het gamen.

Na wat verdere research ben ik nu tot de volgende samenstelling gekomen:

Azerty

Een reactie van een expert zou idd ook erg fijn zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een I5-2500 was beter geweest!

je videokaart gebruikt meer dan 200W, hoeveel precies weet ik niet, maar de reference design van MSI twin frozr gebruikt 199W dus dan denk ik dat de OC er boven komt. dit betekend dat je misschien een te lichte voeding hebt gekozen.

voor de rest valt er niet veel op aan te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bergkid,

Bedankt voor je reactie alsnog ook al heb ik 'm al besteld.

Ik twijfelde inderdaad ook aan de voeding, maar volgens mij zou het in deze config net wel moeten kunnen. Ben in de toekomst iig geen gekke dingen van plan qua overklokken of weet ik veel wat. Mocht het wel zo zijn kan ik tegen die tijd altijd nog een zwaardere voeding kopen.

Klopt ik had in eerste instantie ook en i5-2500 staan. Mijn budget was echter 600 euro wat ik zoals je ziet al opgeschroefd heb naar 700,- euro en heb mezelf echt vastgesteld op deze grens. Volgens mij ga ik die 200 mhz verschil nou ook niet heel hard merken.....

Budget op dit moment dus eigenlijk de reden geweest voor een wat 'krappe' voeding en een i5-2400.

Al met al ben ik er zeer tevreden over en is het volgens mij een aardig systeempje geworden....

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.