Ga naar inhoud

game pc rodcad


jonny

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben van plan een game pc te kopen en kwam op de website van rodcad terecht.

Is dit een goede samenstelling?

• Montage van uw computer + burn in test

• Computer case: Sharkoon Scorpio 1000

• Voeding : OCZ Fatal1ty 750W Modulair

• CPU: Intel® Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz)

• Scythe Mugen 3 CPU Cooler

• Moederbord: ASRock Fatal1ty P67 Performance (Intel® P67)

• DVD drive : DVD Rewriter 24x Dual Layer zwart SATA

• Geheugen: Geil DIMM 8 GB DDR3-1600

• Solid State Disk OCZ Agility3 2,5" SSD 60 GB (525/475)

• Harddisk : Samsung HD105SI 1 TB (1.000 GB)

• VGA : Nvidia N560GTX 1024MB 256bit

• Soundcard : Realtek ALC892 8-Channel High Definition Audio

• USB 3.0

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - gamen, schoolgebruik: word,exel,powerpoint
  2. Wat is mijn budget ? - 1000 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - nvt
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - meschien
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - windows 7 64bit
  9. Ga ik zelf installeren ? - nvt
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - nvt
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - luidsprekers, muis en toetsenbord
  12. Heb ik specifieke wensen ? - kaartlezer

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kast ziet er goed uit, al zou ik denk ik nog een extra ventilator er in zetten (boven in de kast) zodat je toch wat meer ventilatie hebt.

je hebt aan een I5-2500 voldoende, de I5-2500K is speciaal voor overklokkers.

je moederbord heeft maar 1 PCIE 16X aansluiting. als je later een extra videokaart er in wilt zetten dan kun je beter een moederbord nemen dat minimaal 2 PCIE 16X aansluitingen heeft.

momenteel zitten er al goede geluidskaarten geintegreerd in het moederbord, dus perse je echt gigantisch goed geluid wilt heb je niet perse een geluidskaart nodig.

met usb3.0 bedoel je een USB3.0 HUB of bedoel je dat de pc die al moet hebben van zich zelf?

dit is wat je dan momenteel hebt als samenstelling:

azerty

ik heb een beter HDD in de samenstelling gedaan, die jij had gekozen draaide maar 5400 TPM.

ik heb de DVD drive niet kunnen vinden op azerty, dus die heb ik nog niet in de samenstelling. (hier moet je zon 20 euro voor rekenen dacht ik)

bij azerty doen ze geen burn-in test.

luidsprekers kun je het beste zelf uit zoeken in een winkel waar je ze kunt horen. het zelfde geld voor de muis en het toetsenbord, maar dan om zelf aan te voelen of ze fijn typen en vast houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet van plan om later een tweede videokaart erin te steken.

Deze samenstelling komt eigenlijk van de website van rodcad en ik wou weten of ze goed was.

usb 3.0 is niet noodzakelijk

Bedankt voor je reactie en ik de samenstelling aanpassen.

Die soundcard van die samenstelling zit geïtegreerd in het moederbord.

aangepast door jonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet echt een slecht systeem, maar voor minder geld kan je veel beter krijgen. (ergens anders dan wel)

ter info: rodcad zijn algemene voorwaarden zijn in de verste verte niet in overeenstemming met Belgische en Europese wetgeving. Als je echt online via hun webshop bij hun wilt kopen laat ze dat eerst hun algemene voorwaarden volledig herschrijven en koop daarna pas je spullen. Of kies een andere shop die wel in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is wat ik heb samengesteld:

azerty

ik heb de kast er bij gedaan omdat jij die had gekozen en ik er van uit ging dat je dat deels om het uiterlijk hebt gedaan.

ik heb er geen CPU koeler in gedaan omdat de stock koeler goed genoeg is zolang je niet wilt overklokken.

ik heb er een HD6950 in gedaan omdat deze beter is.

ik heb er een minder zware voeding in gedaan omdat je geen extra videokaart er in wou zetten en dan is 500W genoeg.

ik heb een minder snel type ramgeheugen genomen omdat je niet wilt gaan overklokken en je anders niet het ram geheugen volledig zou benutten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je in zit over het moederbord dan zou ik deze nemen:

azerty

naar mijn weten is die harde schijf niet beter, dit komt omdat Sata-600 nog niet volledig benut word door de pc.

de samsung spinpoint staat naar mijn weten nog steeds boven aan de lijst als het gaat om snelheid.

passmark geeft ook aan dat de 1TB versie van die jij hebt gekozen een score haalt van ongeveer 650 en de samsung 850.

was er trouwens nog een reden waarom je voor de Corsair vengeance ramgeheugen koos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een andere hdd en een ander moederbord genomen.

=1&product[7517]=1&product[364212]=1&product[90496]=1&product[260199]=1&product[375630]=1&product[426945]=1&product[394013]=1&product[361602]=1&product[423781]=1&product[319838]=1"]azerty

ander ramgeheugen omdat er bij 'geheugen pc' staat dat het geheugen volledig geoptimaliseerd is met de nieuwe intel sandy bridge processoren.

Wat vind je ervan?

aangepast door jonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.