Ga naar inhoud

acer aspire one geeft geen teken van leven meer.

Gast correos

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn echtgenote is in het bezit van een acer aspire one AO 532h met windows 7 starter.

Tot op heden morgen werkte deze weergaloos en plots een klik en niks meer.Vooraan geen lichtjes meer,niks nougabolle.Heb de accu verwijderd en op netstroom,niks,geen leven.Zelfs het lichtje van de spanning vooraan brandt niet meer.Mijn echtgenote heeft ervoor getracht om op te starten maar telkens na het scherm met vermelding Acer enz. een klik en zo dood als een pier.

De acer is nog wel in garantie,is maar 1jaar en 5 maanden oud.

:hmmmm:

Het was maar om jullie opinie te weten of dit mogelijk de harde schijf is of de adapter die de geest gegeven heeft?

:embarassed:

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een vrij gekend probleem bij Acer...black screen probleem.

Het is meestal op te lossen met een bios-recovery.

Ga naar Acer Customer Service (klik er op) en kies voor Contact Acer Service.

In een volgend scherm dien je je land aan te duiden (Benelux-Dutch)...nadien geef je aan dat je reeds een Acer product hebt en duid je aan dat je hulp nodig hebt bij een probleem (linker kant).

Voer alle gevraagde gegevens in en in het vak probleem omschrijf je dat je last hebt van een black screen probleem...vermeld ook dat het verklikkerlichtje het nog doet.

Acer stuurt je nadien een mail met al de instructies om een bios-recovery uit te voeren, je hebt hiervoor een USB-stick nodig en het bestand Crisis.zip (zit als bijlage bij de mail).

Dit is de meest voorkomende oplossing voor deze problematiek...uiteraard is dit geen 100% algemene oplossing : defect aan adapter, batterij of hardware blijft ook nog mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

Heb jouw instructies nauwkeurig uitgevoerd maar op die bewuste site mag ik zoveel als 'k wil de SNID en serienummer invullen,krijg steeds een foutmelding.:embarassed:Heb dat de vorige keer met de defecte batterij ook al ondervonden en ben toen direct terug naar de Makro gegaan.Hij is tenslotte nog in garantie en morgen doen 'k hem gewoon binnen bij Makro.'k Ga jullie tijd niet verspillen.In elk geval bedankt en als het pceetje terugkomt van Acer laat 'k wel iets weten.

Vriendelijke groeten.

;-)Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Asus,

Onze dochter heeft dezelfde netbook en heb geprobeerd met haar oplader en haar accu,doch het resultaat was idem,niks geen leven.Heb hem dan maar terug naar Makro gedaan en nu afwachten.Bij terugkomst,zoals eerder gezegd,laat 'k het resultaat weten.Kan wel enkele weken duren?

In elk geval bedankt nogmaals voor je snelle reactie!

:top:

Amicale groet.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor !...prima bijkomende test trouwens met de batterij en adapter !...:top:

Kan inderdaad eventjes duren, maar het voordeel is dat je nadien weer een prima werkende netbook hebt.

Laat het topic nog maar open staan tot je de netbook terug hebt als je wil...altijd leuk als we de definitieve oplossing kennen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Hallo Asus,

Ben eindelijk terug,het heeft even geduurd maar mijn echtgenote haar netbook is terug en volgens mij konden zij er zelf niet aan uit.Ze hebben volgens de herstelbon het moederbord vervangen(helemaal gratis).Hij loopt nu terug als geolied:D.

In elk geval nogmaals dank voor jullie geduld en deze topic mag gesloten worden.:top:

Vriendelijke groeten.

Correos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.