Ga naar inhoud

Internet probleem


Pandabob

Aanbevolen berichten

Hey

Ik heb een probleem met mijn internet op mijn ACER 7745G

Acer Aspire 7745G-434G1TMn prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Nu heb ik het probleem dat op totaal random momenten ik beperkte internet toegang krijg.

post-11014-1417704527,5645_thumb.png

Als ik mij laptop terug opnieuw opstart is dit verholpen, gebruik ik windows probleem oplossen loopt mijn laptop vast. Toen ik mijn oude externe D-link ontvanger op mijn laptop aanslaat had hij dit echter niet. Soms kan mijn wifi ontvanger 5 - 6 uur zonder problemen werken en soms geen 5 minuten. het probleem is zeer random en ik zou niet weten hoe ik dit kan oplossen ? Heeft iemand ideen of suggesties ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een probleem met de ingebouwde wifi kaart.

Als je nog garantie hebt op de laptop, kan je hem binnenbrengen in de winkel voor nazicht en herstelling.

Als je geen garantie meer hebt, doe dan het volgende.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik nog een paar vraagjes stellen :

Kan u mij het volgende vertellen

Wie is uw Internet provider ?

Welk abonnement heeft u (Basic, Fiber ...)

Welk type Telenet modem heeft u. (Modem only, modem/router/WIfi)

Heeft u soms een door Telenet geplaatste D-Link DIR 615 router.

BVD

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik nog een paar vraagjes stellen :

Kan u mij het volgende vertellen

Wie is uw Internet provider ?

Welk abonnement heeft u (Basic, Fiber ...)

Welk type Telenet modem heeft u. (Modem only, modem/router/WIfi)

Heeft u soms een door Telenet geplaatste D-Link DIR 615 router.

BVD

Hey

telenet

een packet met digibox en telefonie erbij 50 gb verbruik per maand

kweet dat ik kheb een modem/router/wifi als ik me niet vergis

Maar dit is niet enkel thuis dit gebeurt ook soms op de academie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netwerk adapter die in je Speccy log staat is een bekabelde gigabit die echter aan een heel lage snelheid werkt ?

Gaat het dan niet om een wireless verbinding ? of het je beiden ?

Hier vindt je een driver voor de Atheros bekabelde poort.

ik heb inderdaad ook een bekabelde poort in mijn laptop maar met die poort heb geen probleem, als ik er een kabel in steek krijg ik geen beperkte toegang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de basis van je probleem hoogstwaarschijnlijk een zwak of gestoord Wifi signaal.

Als je een Telenet router met Wifi hebt dan kun je die beheren via de website van "Mijn Telenet". Een van de settings is het kanaal waarop de radio uitzend. Gewoonlijk staat die op kanaal 6. Je kan eens proberen hem op kanaal 3 of 9 te zetten. (Deze zijn gewoonlijk het minst gebruikt). Misschien helpt dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de basis van je probleem hoogstwaarschijnlijk een zwak of gestoord Wifi signaal.

Als je een Telenet router met Wifi hebt dan kun je die beheren via de website van "Mijn Telenet". Een van de settings is het kanaal waarop de radio uitzend. Gewoonlijk staat die op kanaal 6. Je kan eens proberen hem op kanaal 3 of 9 te zetten. (Deze zijn gewoonlijk het minst gebruikt). Misschien helpt dit.

als ik dit doe moet ik dan verder nog andere instelling aanpassen op mijn pc of herkent hij dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.