Ga naar inhoud

Problemen bij snelheid intern netwerk


Sarah

Aanbevolen berichten

Hey Karel,

Ik heb 3 testjes gedaan, gewoon met een file copy, dus 100% accuraat zijn ze niet maar de verschillen onderling blijven natuurlijk hetzelfde.

Wireless N via Telenet Docsis 3, 7 MB/sec

Via kabel op de Docsis 14 MB/sec (100 Mb naar gigabit) ( 41% )

Via kabel op gigabit switch naar Laptop (=gigabit naar gigabit) 22MB/sec ( 98%)

Via kabel rechstreeks van de NAS op mijn laptop (=gigabit naar gigabit) 24MB/sec (100%)

Je mag eigenlijk alleen naar de relatieve cijfers kijken, aangezien de snelheidmeting van Windows niet accuraat is en er nog een hoop andere factoren een rol spelen. Op mijn NAS draait een mediaserver die aan het streamen is, op de Laptop zit een firewall + virusscanner etc. Maar onderling zijn de metingen wel onder dezelfde omstandigheden.

Dus inderdaad de NAS en de PC's op een switch blijkt de beste oplossing.

De reden dat dat digicorder niet werkt via de powerline is waarschijnlijk dat de digicorder een VPN tunnel gebruikt (beschermde verbinding over het internet). Dit wordt gedaan omdat er private en financiele info over die connectie gaat (je smart card gegevens,pay per view etc). Dit is echter een ander protocol dan de standaard TCP/IP en wordt dus blijkbaar niet doorgegeven door de powerline. Zal waarschijnlijk van fabrikant tot fabrikant verschillen, er zijn routers en switchen die ook geen VPN doorlaten. Ik kan wel eens proberen uit te vissen of er Homeplug devices zijn die dit wel doen, ik meen me te herinneren van wel.

De reden dat de maximum snelheid absoluut niet gehaald wordt (ook bij mij niet is gewoon de overhead op het netwerk, zoals de mediastreaming etc).

Tom zijn schattingen kloppen dus aardig en zijn waarschijnlijk ongeveer het beste dat je in een mixed home/office omgeving kunt halen, althans zonder zware investeringen te doen.

Hoop dat het je een eindje helpt.

Mvg

Patrick

Een stevige en gefundamenteerd antwoord zie :).

De keuze voor karel hangt nu af of hij 7 mbps tov 22 mbps een groot verschil vindt of niet tov de kost voor een switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net getest van gigabit naar gigabit (langs eurodocis) en ik haal nu 35mb schrijven en 35mb lezen per seconde :-)

Kan ik mee leven :-)

Probleem is nu dat ik nas en pc op de gigabit muurverbindingen heb aangesloten.

Blijven mijn tv en digicorder over.

TV lukt via powerline, digicorder dus niet, waardoor ik 1 lijn tekort kom.

Dus heb ik een switch nodig vermoed ik? bestaat er zoiets als een switch die ook de wifi versterkt tot boven?

---------- Post toegevoegd om 16:18 ---------- Vorige post was om 16:11 ----------

intussen haalt ie 44mb per sec, ik heb even vpn center en paar andere dingen uitgezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Karel,

Ik ken de layout van je huis natuurlijk niet helemaal;-), maar zo op het eerste zicht zou ik in plaats van een switch een draadloze router zetten, waar je de roting functie van afzet. Dat klinkt idioot maar een draadloze router is goedkoper dan een draadloos accespunt xD.

Dan heb je in je (woon) kamer 4 bekabelde aansluitingen, één rechtstreeks op de docsys (is 100 Mb) en 3 op de LAN poorten van de draadloze router (één wordt er benomen door de verbinding met je telenet router). Deze zijn gigabit.

Dan kan je je digicorder rechtstreeks op je telenet docsys houden. Op de tweede muurpoort sluit je de Wireless router aan. Dan heb je drie gigabit poorten waar je NAS, je TV en je vaste PC op kunnen. Het voordeel is dat dan zowel de NAS als de PC en in mindere mate de TV op een gigabit netwerk hangen. De digicorder maakt niet uit want daar gaat toch geen volume over, alleen controle info.

De powerlines heb je dan over in principe of je moest om bekabelings redenenen je TV bv via een powerline doen. De powerline heeft genoeg capaciteit om de streaming aan te kunnen aangezien hij het nu ook doet. Het belanrijkste is dat PC en je NAS beiden op een gigbit poort hangen. Je PC dan wel met een gigabit netwerkkaart als hij dat al niet heeft.

Wat de wireless betreft zet je de radio van de telenet af en gebruik je die van de wireless router. Ik kan je een router aanraden die ik zelf veel installeer een OVISLINK W300AR, zie specs . Deze is normaal meer dan sterk genoeg om je hele huis draadloos te bedienen. Je vindt hem hier moeilijk maar ik heb een leverancier hier in Antwerpen, kost +- 8O € BTW inc. Ik heb er al een oud herenhuis mee gedaan vanuit de kelder tot op zolder 3e verdieping.

Als dit practisch te realiseren valt dan denk ik dat je zo het beste af bent.

Succes en als je router wil hebben laat dan maar iets weten dan regel ik het wel voor je.

Groeten,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.