Ga naar inhoud

vraagje over het gebruik van meerdere virusscanners


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb Bitdefender Total Security 2011. Het werkt allemaal prima. Maar mijn vraag is of ik naast Bitdefender ook bv. Malwarebytes, Hitman Pro 3.5, SuperantiSpyware, Spybot s&d, Spyhunter en/of Stinger mag gebruiken.

Dus welke hier boven genoemde programma's mag ik op me pc installeren naast Bitdefender?

Ik wil het gebruiken omdat ik denk dat het ene programma virussen kan vinden wat een ander niet kan vinden.

Heeft het een effect voor me pc als ik meerdere gebruik?

Bij Malwarebytes en Spyhunter kan je de Realtime Protection uitzetten! Ik wil ze alleen soms gebruiken naast Bitdefender om er zeker van te zijn dat alle virussen worden gevonden.

Help aub want de programma's die ik heb opgenoemd zijn ook mijn favouriete programma's en als het kan dan wil ik wel graag meerdere op me pc installeren.

Of vinden jullie dat alleen Bitdefender Total Security 2011 genoeg is? Zo ja, waarom denk u dat? Graag uitleg alsjeblieft.

Alvast bedankt voor hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere anti-virus, anti-malware etc op je PC zetten is absoluut zinloos, en geeft in de meeste gevallen zelfs heel wat problemen.

Dus het antwoord is eigenlijk, kies een goede, en dan liefst de betalende versie van een betrouwbare leverancier.

Welke ? Ik kan alleen mijn persoonlijke ervaring geven, ik gebruik al jaren ESET ESS en heb nog nooit een infectie opgelopen.

Voor de prijs van 1 of 2 drankjes op een terrasje per maand ga ik mijn PC's niet in gevaar brengenxD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik naast mijn fundamentele Anti-Virus ook Malwarebytes' Anti-Malware Pro en SUPERAntiSpyware Pro, nimmer enige vorm van trammelant ervaren.

Discrepanties gezien is het bij mij ( in sporadische gevallen ) juist zo dat de ene een gedownload bestand niet als virus detecteert, maar de andere trefzeker wel ( en dan praat ik over warez ) dus sec is dat ontstellend applicabel voor mij.

Maar goed dat is weer mijn persoonlijke ervaring.

aangepast door SWAT4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik naast mijn fundamentele Anti-Virus ook Malwarebytes' Anti-Malware Pro en SUPERAntiSpyware Pro, nimmer enige vorm van trammelant ervaren.

Discrepanties gezien is het bij mij ( in sporadische gevallen ) juist zo dat de ene een gedownload bestand niet als virus detecteert, maar de andere trefzeker wel ( en dan praat ik over warez ) dus sec is dat ontstellend applicabel voor mij.

Maar goed dat is weer mijn persoonlijke ervaring.

Er is een fundamenteel verschil tussen een Antivirus/Firewall pakket dat continue op een PC actief is, en een "scanner" die als doel heeft bestaande infecties te verwijderen.

Het eerste werkt als bescherming tegen nieuwe infecties en aanvallen (pro-actief) het tweede is een remedie tegen bestaande infecties (retro-actief). Ze zijn dus eerder complementair.

Welke oplossing(en) men gebruikt is inderdaad een kwestie van individuele voorkeur en gebruiksomstandigheden.

Het ene werkt por-actie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van je lijstje zou ik gaan voor de simpele combinatie Bitdefender en Malwarebytes zonder real-time protection. Malwarebytes dan wel op geregelde tijdstippen (laat ons zeggen minstens 1 keer per week) laten scannen.

Hitman Pro, SuperAntiSpyware, Spybot en Spyhunter zijn dan echt niet meer nodig als extra on-line bescherming, maar kan je wel inzetten als er zich problemen voordoen of om even als extra te gebruiken bij geregelde controles. Stinger heb ik niet meteen een zicht op. Als je van deze programma's betalende versies hebt, zou het uiteraard niet slim zijn om deze te verwijderen. Maar de combinatie van al deze programma's - al zijn ze dan je favorieten - zal eerder tot conflicten, dan tot bijkomende veiligheid leiden. Maar het is uiteraard je eigen keuze om hierover een beslissing te nemen.

Dit is enkel mijn persoonlijk idee ... voor wat het waard is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.