Ga naar inhoud

upgraden


jteu2002

Aanbevolen berichten

tijd om mijn oud bakje wat meer punch te geven

ben op zoek naar een nieuwe videokaart (max 150 €) en naar meer ram

heb nu

pentium 4 2.4 GHz

2x256 ram

moederbord columbia 2

welke kaart is hier te gebruiken (ik ben geen echte gamer maar speel toch af en toe spelletjes in de stijl van medal of honor /halo enz)

Kern - Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard - spec_columbia2 - Technische Informatie - POWER DREAM MACHINE 9400 - 025834720048 - iMedia SL - platform_clipper_imediaSL - Desktop

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sluit me volledig aan bij dikken, momenteel zijn de pci express kaarten die de markt in bezit hebben, bij ons in de winkel kun je alsnog op bestelling een AGP 4x krijgen, we noemen deze dan ook low budgets kaarten, schommlet tussen de 85 en 125 Euro maar echte prestaties moet je van dergelijke kaarten ook nite verwachten, ik steek men hand niet ervoor in't vuur of ze uw spellen wel zullen afspelen zonder gestotter en haperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of jullie ooit mijn configuratie gezien hebben?

(amd sempron 3300+/ ati x800 platinum 256mb AGP 8x/1gb werkgeheugen)

maar daar draai ik ook gewoon CoD 4 en dergelijke games op hoor, met anti aliassing, antilostropic filtering en dergelijke fratsen, zonder dat deze echt moelijk doet....

oke, het is niet het neusje van de zalm, maar het gaat dus wel degelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik het goed versta tijd voor een nieuwe pc eigenlijk

ok laat maar komen wat is er mogelijk met een max van 400-500euro(moet zelf niet nieuw zijn)

en indien mogelijk later nog upgraden

harddisk moet niet groot zijn daar ik zowiso een externe heb om al min fotootjes/filmpjes op te zetten

dvd rw moet wel

en liefst iets stil want hij staat naast mijn zetel bijna

dus een vooral surf/sporadische game pc /zo stil mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor gewoon wat te gamen vind ik dat persoonlijk vrij overdreven, als het maar voor af en toe eens een spelletje is zou ik eerder gaan naar iets zoals;

MSI P35 Neo

2 gig DDR2 geheugen 667mhz

C2D e2140

8600GT oid

Standaard Aopen behuizing + 350W voeding

Moet in een snelle schatting voor rond de 300à350€ haalbaar zijn (excl windows). Daarmee kom je voor wat occasioneel gamen ook wel een serieuze tijd nog toe. Ik sluit me nl bij Yannick aan, veel recente spellen waar veel ophef over gemaakt worden draaien perfect op oudere systemen. Ik heb een systeem wat ongeveer vergelijkbaar is qua prestatie met het zijne (op de cpu na), en ik draai ook probleemloos CoD4 en FSX (2 vrij zware games) op 1280x1024 (maar met de kwaliteitsettings wat lager)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf en dat DVD-station (brander?) blijft sowieso bruikbaar.

Waar je wél moet aan denken is dat vrij veel recente moederborden maar met 1 IDE-poort meer geleverd worden, dus daar kan je maar 2 toestellen op aansluiten. Op de foto van jouw pc lijkt het me dat er 2 DVDlezer/branders in zitten, dus 1tje daarvan ga je niet meer kunnen gebruiken als je je oude schijf wenst te behouden (nieuwe harde schijven worden zo goed als allemaal op Sata uitgebracht).

Ook je PCI-kaarten (waaronder je modem) zullen herbruikbaar zijn (in hoeverre een modem nog bruikbaar is natuurlijk ;)).

Behuizing moet je even nameten of daar een standaard ATX (305mm lang en 244mm breed) in kan of je een mATX moederbord moet kopen (kleiner, maar ik ken de maat niet uit mijn hoofd).

Voor de voeding moet je even nakijken of je naast een 24pins (2x12) adapter ook een 4pins (2x2) hebt (dus niet die molexen die 4 pinnetjes naast een hebben). Als dat het geval is even de kleurcode's controleren (sommige OEM's gebruiken namelijk niet-standaard volgorde's). De juiste volgorde is

psu%20main%20con.JPG

Voor de rest vrees ik dat er sowieso niet veel mee te nemen valt naar een eventuele nieuwe pc, dus als je zou overwegen om een nieuwe te kopen zou ik aanraden om geen onderdelen te hergebruiken (DVDbrander kost 30€, case + voeding heb je voor 50€ als je die al kan hergebruiken, HD zal dacht ik maximaal 160 gig zijn voor een seagate 7 serie, dus dat kost ergens rond de 40€).

Probeer deze pc dan eerder in zijn geheel voor rond de 150€ te verkopen, dan heb je er nog wat meer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.