Ga naar inhoud

Hoe manueel instellen Dlink router Dir825


berner

Aanbevolen berichten

Ik ben thuis van 16u15, direct router geinstalleerd volgens de handleiding op cd en het is gelukt. Nu hopen dat de router het langer uithoud dan zaterdag. Dan had ik na 30 min. geen internet meer. Voorlopig ga ik de router laten staan waar die nu staat, in de garage maar ik wil hem graag aansluiten via de powerline en daar digicorder op aansluiten. Ik hoop echt dat hij het volhoud....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik moet nu weer weg, tot nu toe heb ik nog altijd draadloos internet :D:D:D:D

Weet nog niet of ik het vanavond wil proberen om de digicorder ook aan te sluiten hoor! Zie da de router het weer begeeft ?

Als je er zeker van bent da het geen prob geeft, .....

Tot vanavond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was niet meer on-line gisteren. Het ergste dat je kan overkomen is dat de verbinding met de powerline niet werkt. Dat je router beschadigd zou worden is erg onwaarschijnlijk, zeker omdat de powerline al een tijd in gebruik is. De enige manier dat deze je router zou kunnen beschadigen is door een hardware probleem op de poort van de powerline. Maar dan zou je nu ook al problemen gehad hebben met je digicorder.

In principe hoef je niets te veranderen aan de router, de powerline is "transparant" dus eigenlijk onzichtbaar voor de router.

Als je internet werkt op je PC via de nieuwe aansluiting dan kun je ook je digicorder aansluiten op een LAN poort van de router.

Een digicorder gebruikt een beveiligde VPN verbinding aangezien er persoonlijke en financieele informatie over gestuurd wordt. (Pay per view etc). De router ondersteund echter "VPN passtrough", dus normaal zou dat moeten werken. Je zult best je digirecorder herstarten nadat je hem terug hebt aangesloten. Je kan de verbinding controleren in het menu "Instellingen", "Digicorder", "IP". Als het goed is zie je een IP adres in de 10.XXX.XXX.XXX range.

De switch in garage heb je in principe niet meer nodig momenteel, je kan hem er dus tussenuit uithalen als je draden dat toelaten. Veel verschil zal het niet uitmaken, maar elk toestel dat in je netwerk hangt is een potentieele vertrager en het verbruikt stroom;-).

Succes, en laat maar iets weten !

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.