Ga naar inhoud

ATI driver problemen. (denk ik)


GonFreaks

Aanbevolen berichten

Bekijk je kaart eens goed, wat jij zegt komt bij x1600 kaarten nogal eens voor als het geheugen te warm wordt (dan krijg je artifacts en dat zijn vreemde strepen / motiefjes in je beeld).

Als de geheugenchips op je kaart geen koeler zitten hebben (dan ziet je koelblok er vrij klein uit, een voobeeldje staat hier: 1130935904.jpg

Daar kan je duidelijk de geheugenchips van je kaart zien zonder koeling erop.

Als die chips enorm warm worden, probeer dan eens met een dergelijk Zalman pakketje (::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::), dat kost je ergens tussen de 5 en de 10€.

Aangezien je kaart namelijk perfect werkt in gewone omstandigheden & enkel flipt als ze zwaar moet werken (en bij het starten daarna zal dat de hitte zijn die er nog in zit), geloof ik er namelijk niet in dat die kaart kapot is...

Zelf heb ik deze kaart, misschien wat onduidelijk. Heb er idd geen koelers op. Kan het wellicht proberen.

onderkantck6.png

bovenkantxy8.png

Dus die coolers kopen, erop zetten, en het werkt allemaal prima? Geen artifacts meer?

Vraagje, waarom heb ik deze artifacts (strepen op me scherm) nu pas? En niet aan het begin toen ik de computer kocht? Want de artifacts kwamen pas opdagen nadat ik de computer al een jaar of 1/2 had.

Bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zomaar een tip.

maar maak de cpu koeler anders eens even schoon :)

als het product ouder word gaat de kwaliteit achteruit, zo ook bij deze videokaarten.

het gebeurt vaker, een maatje van me had het ook, zijn grafiche kaart werd te warm en er kwamen allemaal artifacten en zijn pc bleef seeds hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

garanderen dat het dat is gaat natuurlijk niet, dus er bestaat altijd een kans dat je die koelertjes koopt en dat het toch niet blijkt te helpen, maar ik ben er vrij zeker van dat het dat gaat zijn. Videokaart geheugen kapot zou namelijk héél vreemd zijn aangezien het bij een koude start wel lang goed werkt.

Hoe je dat nog kan testen is door je pc de ene kant open te zetten en er zo'n grote tafelventilator naast te zetten, waardoor er continu frisse lucht in geblazen wordt, en dan gamen. Als hij dan niet meer vast loopt / merkelijk een heel stuk langer werkt zonder problemen, dan ligt het aan de koeling.

Dat hij nu minder goed koelt zal waarschijnlijk te maken hebben met stof in je koelblokken waardoor de algemene casetemperatuur wat opgelopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zomaar een tip.

maar maak de cpu koeler anders eens even schoon :)

als het product ouder word gaat de kwaliteit achteruit, zo ook bij deze videokaarten.

het gebeurt vaker, een maatje van me had het ook, zijn grafiche kaart werd te warm en er kwamen allemaal artifacten en zijn pc bleef seeds hangen.

Ja ik heb de cpu koeler laats helemaal schoongemaakt, hij zat inderdaad SUPER vol met stof. En ik dacht dat dat het probleem was, tevergeefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

garanderen dat het dat is gaat natuurlijk niet, dus er bestaat altijd een kans dat je die koelertjes koopt en dat het toch niet blijkt te helpen, maar ik ben er vrij zeker van dat het dat gaat zijn. Videokaart geheugen kapot zou namelijk héél vreemd zijn aangezien het bij een koude start wel lang goed werkt.

Hoe je dat nog kan testen is door je pc de ene kant open te zetten en er zo'n grote tafelventilator naast te zetten, waardoor er continu frisse lucht in geblazen wordt, en dan gamen. Als hij dan niet meer vast loopt / merkelijk een heel stuk langer werkt zonder problemen, dan ligt het aan de koeling.

Dat hij nu minder goed koelt zal waarschijnlijk te maken hebben met stof in je koelblokken waardoor de algemene casetemperatuur wat opgelopen is.

Ik zal er even een tavel ventilator op zetten, maar ik koop die koelertjes zowiezo aangezien het een scheet kost. Bedankt, ik laat wel even weten hoe het gaat, en waneer ik die koelertjes binnenkrijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een koelertje erop zetten kan natuurlijk nooit kwaad.

Aan de drivers ligt het waarschijnlijk ook niet.

En is het bij alle games die je speelt of alleen bij een paar?

Nog veel succes!

grtz

Het zijn de voornamelijke verslavende online games waarbij ik dit heb.

Waaronder Flyff, en Rose Online. Verder weet ik het niet.

::: Flyff ::: Fly For Fun !!

Kan je even kijken, ik heb ook de minimale systeem eisen voor dit spel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij TECH SUPPORT iets vreemds gevonden.

Flyff Community • View topic - Flyff compatibility problems with the ATI Radeon HD series

Misschien heeft dat er iets mee te maken.

Want ik kan het spel spelen met een onboard-videokaart.

Nog veel succes!

Ja het gekke is, ze hebben niet hetzelfde probleem als mij. Ik heb alle post gelezen van ze, en bij hun komt er gewoon een wit scherm waarna het spel zich afsluit. Bij mij komen er artifacts en rare strepen en weet ik veel wat. Niet hetzelfde probleem als al die mensen daar.

Ik heb die coolers besteld, vandaag of morgen weet ik meer.

Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.