Ga naar inhoud

Freezes in games


mixtacy

Aanbevolen berichten

Dag lieve mensen van pc helpforum!

Ik heb een probleempje met mijn pc :thumpdown:

Op willekeurige momenten wanneer ik aan het gamen ben loopt mijn computer vast. Soms gebeurt het na 3 uur soms na 5 minuten.. Het begint met het beeld dat freezed en na een 5 tot 10-tal seconden krijg ik een grijsachtig scherm (over het hele scherm) Het geluid daarentegen blijft meestal wel doorgaan (soms krijg je gewoon een loop van +/-1ms) soms hoor ik zelfs nog mensen via de microfoon totdat het grijze scherm er is. Het enige wat ik dan nog kan doen is de reset button. CRTL alt delete, shift tab, alt F4, windows + L niets werkt.

Hier zijn mijn specs:

I7 920 core

ATI 4890 cyclone (niet overclocked) 1gb RAM

6GB RAM

ASUS p6T moederbord

620 W corsair psu

Wat me wel opvalt is dat het pas is begonnen wanneer ik van windows vista 32 bit naar windows 7ultimate 64 bit overgeschakeld ben. (clean install)

Anyway het zou aan de ram kunnen liggen (heb nog geen memtest gedaan) maar ik vermoed dat het eerder aan de videokaart ligt of aan de instellingen in de bios maar hier ken ik niets van.

Temperaturen:

videokaart: 66°

cpu 1-4: +/- 70°

Om de temperaturen te elimineren heb ik mijn case opengedaan en er een grote ventilator op gezet en het probleem blijft bestaan.

Als ik catalyst control center open (recentste drivers) en AMD overdrive open om licht te overclocken (ik dacht what the hell misschien lost dit wel iets op) Nu freezed de computer al wanneer hij nog niet eens in de server is geraakt wat hij anders nooit deed.

Kan iemand op basis van deze gegevens hulp bieden? Ik zou het erg appreciëren jongens!

Met vriendelijke groeten

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

CPU op 70°? Dat is wel veel.

Is de cpu overclockt?

Hoe hoog is de cpu belasting op dat moment?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem inmiddels opgelost! Er zat veel stof tussen de fan en die metalen blok wat de doorstroming van de lucht verhinderde. Heb de case opengezet en een grote ventilator eropgezet en sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen.

Toch bedankt voor je antwoord je was de enige die wou reageren :D

vriendelijke groetjes

yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.