Ga naar inhoud

Windows Vista start soms niet op


breyton

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zal m'n probleem eens nader toelichten.

Als ik m'n pc aanzet (power knop) dan hoor je normaal een piep-toon en zie je dat Windows opstart.

Maar als ik bijvoorbeeld een programma heb geïnstalleerd en ze verplichten mij de pc te heropstarten, dan krijg je de melding dat 'de pc bezig is met afsluiten' en vervolgens hoor je de pc draaien, maar komt er niks op het scherm.

Dan blijf ik op de power knop drukken tot de pc uitvalt en zet ik de schakelaar van de voeding af.

Dan een paar minuutjes wachten en druk ik terug op m'n power knop. Soms krijg ik direct de piep-toon en start de pc normaal op.

Maar soms moet ik m'n bovenstaand ritueel een paar keer herhalen eer m'n Windows wilt opstarten.

Niet te geloven hoe gelukkig een mens kan zijn als hij die piep-toon hoort.

Dan had ik gedacht misschien zit er ergens een kabeltje los. Pc opengevezen en alle kabeltjes die op m'n videokaart zijn aangesloten eens extra gechecked. Maar helaas, het probleem was niet opgelost.

Dan na een mogelijke tip van een vriend een nieuwe videokaart gekocht en met de hoop het nu zelf opgelost te hebben.

Helaas, toen ik m'n driver van m'n videokaart had geïnstallleerd moest ik natuurlijk terug rebooten.

Jullie raden het al, akelig stil en geen zaligmakende PIEP te horen.

Hmmz, leuk die videokaart voor niks gekocht, maar toch niet besloten die terug te brengen. (Aanzienlijke upgrade.)

Ik hoop dat jullie misschien zouden weten wat het probleem zou zijn, want zoals ik nu bezig ben zal m'n moederbord het abrupt afsluiten ook niet blijven overleven.

Alvast bedankt!

mvg,

Breyton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens de pc gestart met enkel de noodzakelijke hardware?

Word er in het Post-scherm alle hardware goed herkend. (Klik erop om te vergroten)

post-24526-1417704578,6703_thumb.jpg

Koppel eens je dvd-drive, diskettestation, harddisks die je gebruikt voor opslag en waar je OS niet op staat geinstalleerd, cardreaders enz af en wat doet je pc dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dasle,

Het zal je wel niet verwonderen dat ik met dit tropisch weer dit weekend geen seconde de pc heb aangezet. xD

Vandaag weer wel. In het 'post-scherm' krijg ik gewoon processor gevonden etc... (Alles is normaal)

Ik heb gisterennacht de pc aangezet en windows begon direct op te starten.

Vandaag weer alles opgestart zonder de minste problemen.

Ik stel anders voor dit topic 'in de frigo' te steken, tot ik eventueel weer enige problemen ondervind.

Dan wil ik demonteren al wat jij nodig acht, maar ik zit zelf in de techniek en achter een fout zoeken als alles werkt, is compleet nutteloos. (If it ain't broke, don't fix it)

mvg,

Breyton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi breyton,

Als je problemen voorlopig van de baan zijn, mag je het topic nog even open laten staan.

Mocht je na een paar dagen nog steeds probleemloos kunnen computeren maar je het topic als opgelost markeren.

Dan wil ik demonteren al wat jij nodig acht, maar ik zit zelf in de techniek en achter een fout zoeken als alles werkt, is compleet nutteloos. (If it ain't broke, don't fix it)

Daar sla je de nagel op de kop ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ijdele hoop...

Ik kom thuis van m'n werk en steek zonder problemen de pc aan.

Dan zijn we even het huis uit en nu rond 21h wil ik m'n pc terug opstarten en ik moet 15 keer proberen eer ik m'n windows gestart krijg. Ik heb gemerkt dat ik enkel de 'Windows Anytime Upgrade' voor Vista 32-bit cd-rom heb.

Is er nu een mogelijkheid om m'n Windows te herstellen?

Ik word hier dus echt gek van.

mvg,

Breyton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst hoor ik de PIEP-toon en vervolgens gaan inderdaad m'n fans draaien.

En dan blijf je tegen een zwart scherm aankijken.

Ik zou eens een geheugen controle doen met Memtest+86 want corrupt geheugen kan ook voor dit probleem zorgen.

Hoe je de geheugencontrole uitvoert lees je (klik)hier

Laat nadien maar weten wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.