Ga naar inhoud

Geen geluid


Wheadus

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hai Masters,

Heb het probeert maar kan bij selecteren van het Path ten eerste niet de hele map pakken maar alleen WDM mapje alleen hier licht ok op!(dus niet bij EXERUN enAP).

Wanneer ik dit doe geeft hij aan dat geen betere software voor hardware te vinden is en dat deze driver dus reeds geinstalleerd is. Even nog wat informatie: bij apparaatbeheer geeft de pc bij geen enkele een foutmelding alle apparaten werken correct! Als ik bij eigenschappen voor geluid en audioapparaten kijk kan ik helemaal niks veranderen (niks licht op en er staat geen audioapparaat) de boxen zijn plug en play in line ingang dus geen usb.. Hoop dat jij er wel uitkomt...

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volume staat op max op boxjes en lampje brandt... groen stekkertje van boxen in groen line in pc(alle anderen ook geprobt) Hier ligt het dus niet aan. Boxen doen het op ander apparaat so covered that. Driver van master geinstalld maar geeft aan dat deze software al geinstalld is,verder ook geen foutmelding in apparaatbeheer.Overigens ook geen foutmelding bij afspelen. Het vreemde is dat ik bij eigenschappen voor audio en geluidsapparaten alles niet kan instellen. Elk tabje behalve geluiden en hardware offc.

Hoop dat jij me verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb jij toevallig audio op het frontpaneel van je computer? Ik meen me te herinneren dat er chipjes waren die niet konden combineren, dus ofwel audio op de achterkant aan je moederbord, ofwel op de voorkant voor je koptelefoon. Als je daar je luidsprekertjes probeert in te steken, heb je dan geluid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zal wel goed zijn, maar om niets te vergeten, staat je on-board op enable ingesteld in je bios?

Je kan best je audiodriver en chipsetdrivers deinstalleren.

Het beste is eerst de chipset, daarna de audio en videodrivers, deze werken via de chipset, als die volgorde niet gerespecteerd word loopt het soms ook fout.

Zit er een audiokaart op een pci slot, verwijder deze dan ook eerst.

Als je je geluidskaart, via rechtsklikken op het luidsprekericoontje configureert, krijg je dan de testgeluidjes ook niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, heb een aansluiting op front en back. Beide heb ik geprobeerd maar beide werken niet...mbt het deinstalleren: heb geen idee hoe ik dit moet doen en betwijfel of ze dan wel werken. Er zit geen audiokaart in Pci slot, het is nl een onboard geluidskaart bij mijn weten. Inmiddels heb ik wel weer de mogelijkheid om geluidsprekerconfiguratie toe te passen,(door via in Bios weer op auto te zetten) maar nog steeds geen geluid. Is er misschien iets anders in de BIos wat het probleem zou kunne veroorzaken?

Overigens krijg ik helemaal geen geluid, geen testgeluid, systeemgeluid of muziek.. Af en toe een piep maar dit komt uit de systeemkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus je audiodriver geinstalleerd met de verkeerde biosinstellingen vermoed ik, daarom kon je dus ook geen luidsprekerconfiguratie doen.

Dan kan je beste toch die drivers herinstalleren, dan zou het configureren toch moeten lukken.

Je on-board moet op auto of enable staan, zie handleiding v h moederbord.

In apparaatbeheer dubbelklik je op besturing voor beeld en geluid, nogmaals dubbelklik op je geluidskaart en kiezen om installatie ongedaan te maken.

Eventueel heropstarten, en dan de drivers voor de geluidskaart installeren met de juiste biosinstellingen.

Kijk dan eens of je bij de configuratie geluid hebt.

Kijk ook eens of je geluidskaart word weergegeven zoals in bijlage, er mag met een onboard maar 1 kaart instaan, in het voorbeeld is het wel mijn kaart die er staat natuurlijk.

En kijk eens via de luidsprekericoon naast het klokje onder hoe het volume daar dan staat, en bij dempen mag er geen v staan.

Als dat alles juist staat zou je geluid moeten hebben.

post-2237-1417703725,7557_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neiltjetweety, ik heb alles gedaan wat je zegt. Maar nog steeds geen geluid.. Er staat maar in geluidskaart in het tabmenu en heb het volume(mute etc) allemaal goed staan.

Alle apparaten zouden ook correct moet en werken en ook geen foutmelding of iets in die trant just no Sound....

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er ooit iets aan de hardwareconfiguratie van die pc veranderd? Op het moederbord zitten er namelijk ook jumpers waarvan als je die verwijderd het geluid niet meer door komt... (ergens groepje van 5 boveneen met 1 pinnetje te kort, maar ik weet niet precies hoe die jumpers moeten staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.