Ga naar inhoud

Geen geluid


Wheadus

Aanbevolen berichten

Goede opmerking, voor die jumpers kijk je eens in de handleiding van het moederbord.

Heb je die niet, dan is ze nog te downloaden via de site van de fabrikant, meestal in pdf

Hopelijk komt de gouden tip er aan, op FOXCONN Channel Service _ Online Contact kan je het probleem bij de fabrikant zelf posten.

De chipsetdriver staat hieronder, daaronder de audiodriver en de handleiding.

Foxconn - Support - Downloads

Foxconn - Support - Downloads

Foxconn - Support - Downloads

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

E61 Media Test Failure

Als je hiermee wat googlewerk doet lees je er wel over.

Maar daar staat dat soundprobleem los van.

Deze code kan je krijgen als de pc tracht op te starten via netwerk (internet) of als het booten niet lukt vanaf cdrom, floppy of harde schijf.

De schijf start tot nu wel op, Ik vermoed dat, door de herinstallatie van de chipset de netwerkverbinding geactiveerd is, maar dat het opstarten via lan niet lukt.Waarschijnlijk was de chipsetdriver niet, of slecht geinstalleerd.

Dat kan je geluidsprobleem verklaren.

Om van die biossettings zeker te zijn voor je on-board geluidskaart adviseer ik om je bios te resetten.

Je biosbatterij bevind zich rechts van de 1e pci-sleuf, geteld vanaf de agp-sleuf (voor videokaart en donker van kleur).

Haal deze batterij er minstens 20 minuten uit, dan staat je bios standaard en moeten je on-boardapparaten goed ingsteld staan.

Dat kan je geluidsprobleem verklaren.

Ik denk dat het beste is, om na de biosreset de schijf te formatteren, en na de herinstallatie van xp, de chipsetdriver eerst te installeren, en daarna de sound en videodrivers.

De chipset stuurt de videokaart, audiokaart, netwerk ..., wat je problemen wel kan verklaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ey nijltje

denk dat ik inderdaad Bios moet Restarten...

HEt is het ronde platte batterijtje neem ik aan?

Maar zijn al mijn gegevens gedelete, aangezien je zegt dat ik XP weer moet installeren??

Heb hier nl geen cd van.

Kep inmiddels ook contact met guys van Foxconn, misschien dat zij met nog een oplossing komen. ASAP SVP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.