Ga naar inhoud

Problemen met draadloos


anniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op verschillende lokaties DLink access points staan om met een laptop draadloos op internet te kunnen. Tot nu toe nooit problemen gehad maar nu met een Lenovo T60 wel.

Aan het draadloos staat met een rood kruisje, na een paar maal vernieuwen is het AP zichtbaar, verbinding maken zoekt 5 min, vraagt geen key en zegt uiteindelijk 'buiten bereik' terwijl het AP op 2 m ervandaan staat.

Bij netwerken -draadloze netwerken kan ik de key ingeven, enige mogelijkheid Open - WEP, maar nog steeds geen verbinding.

Omdat ik een paar laptops met defecte WLAN heb en ook op die lenovo laptop, probeerde ik het met een Orinoco WiFi PCMCIA-card en heb hetzelfde probleem.

Ik weet niet wat er mis loopt. kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je iets meer details geven ? Je volledige netwerk (Provider, modem/router etc). Ook het type van de Dlink acces points.

merk en type van de PC's.

In je eerste zinnen zeg je dat je tot hiertoe geen problemen had ? Welke beveiliging gebruik je dan ? Dan even later zeg je dat je verschillende laptops hebt met defecte Wifi ? Wat is het juist type van de Orinoco kaart ?

Alle info is welkom !

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn schoolnetwerken van telenet met een Netopia- of Linksysrouter achter de modem.

Ik heb verschillende scholen en heb het voor bij een DLink Wireless router DIR-615 en een wireless DLink DWL-G700AP.

Ja, ik was niet duidelijk maar ik heb verschillende nieuwe en recup-notebooks in roulatie vooral HP's en Dells.

Recent kreeg een aantal recups Dell Latitude D510 en bij een paar daarvan is de wireless defect.

Ik kreeg ook 2 recups Lenovo T60 waarvan ene onmiddellijk op het draadloos netwerk ging en de andere dat probleem gaf.

In mijn voorraad heb ik een aantal Orinoco WiFi 11Mbit/s Silver van Lucent Technologies PC24E-H-FC. Ik probeerde die te gebruiken in een Dell Latitude D510 met defect wireless en ook in de Lenovo T60.

De card werd na inpluggen onmiddellijk herkend in Win XP pro maar gaf geen verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een gedeelte van je vraag kan ik zo antwoorden ;

De 11 mb wireless adapters gebruiken de 802.11b standaard, een oudere implementatie van Wifi die een andere frequentie gebruikt. Ook de beveiliging is beperkt tot WEP en in sommige gevallen tot de 64 bits versie. Je problemen worden dus meer dan waarschijnlijk veroorzaakt door een mix van verschillende standaarden. Ook de routers en acces punten moeten de verschillende protocollen ondersteunen. Het wordt dus een kwestie van de grootste gemene deler te vinden die altijd werkt.

Tenminste als je de apparatuur regelmatig verhuist. Anders kunnen we proberen om per locatie de beste oplossing te vinden.

Ik zoek de specificaties van de verschillende toestellen wel bijeen. Als je me eventueel kan vertellen of je bepaalde apparatuur altijd tesamen gebruikt kunnen we het misschien wat optimaler maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het niet. Vermits ik nog veel met Win XP pro en recuplaptops werk, stel ik meestal een eenvoudige WEP 64 bits key met 10 tekens in omdat ik gelezen had dat ouder materiaal WPA niet aankan. Mensen die die laptops dan gebruiken hebben ook geen problemen om thuis of op andere plaatsen mits ingeven van de respectievelijke key de wireless te gebruiken om op internet te raken

Bij de Dell laptops is het altijd duidelijk dat de wireless netwerkcard defect is: het wireless ledje brandt nooit en er wordt in de rechter benedenhoek geen wireless netwerk getoond.

Nu bij die Lenovo T60 brandt het wireless ledje niet (ik vind ook nergens een toets of toetsencombinatie om de wireless in of uit te schakelen) maar toch staat in de rechter benedenhoek het icoontje van wireless netwerken.

Bij de Orinoco-card flikkeren de ledjes op de card en verschijnt het wireless icoontje in de rechter benedenhoek.

Ik probeerde via netwerken - draadloze netwerken het AP en de key in te geven en 'automatisch verbinding maken als binnen bereik' maar de rode stipjes rond het antennetje verschijnen niet. Ik kon daar ook alleen WEP open of gedeeld selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot hiertoe twee dingen gevonden die je misschien kunnen voorthelpen:

Op deze link vindt u een aantal drivers voor de kaart die misschien soelaas kunnen bieden.

Verder dient je router of AP "mixed" toegang aan te staan. Zie deze link voor de D700AP.

Voor de DIR-615 kan je eventueel de transmission rate proberen aan te passen :

post-26208-1417704590,4228_thumb.jpg

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag ProMind

't Is nog steeds niet opgelost.

Op het accesspoint zag ik dat b, n en g enabled waren en dat het een WEP key 64 bits was. Ik kon echter niet op het accesspoint, vond nergens het IP-adres, op de linksys router kon ik wel en zag dat andere laptops via het AP moeiteloos een IP-adres toegewezen kregen.

Ik probeerde het SSID van het AP in de client manager, profile managment van Orinoco in te geven maar kon niet, het bleef grijs.

Ook het MAC-adres van het AP kon ik niet ingeven. In mijn notities vond ik wel dat het AP channel 2 gebruikt en de clientmanager vermeldde slechts channel 6 en 11. Zou het daaraan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volledige handleding van het accespunt vind je hier.

Het default adres van het accespunt is 192.168.0.50, je zult het echter best rechstreeks met een kabeltje aan een laptop hangen. Zet het IP van die laptop dan even vast op 192.168.0.10 ofzo.

Maar ik volg niet helemaal denk ik.

Is het acces punt aangesloten 1) Telenet modem (type ?) --> Linksys router (type ?) --> DWL700AP ?

Wat de radio kanalen betreft 1 en 6 zijn de meest gebruikte (en daarom ook soms de meest problematische). Normaal gaat de kaart automatisch de frequentie nemen die gebruikt wordt door het AP. Je zei ook dat de client manager het SSID liet zien maar dat je het niet kon selecteren ? Dat zou willen zeggen dat de orinoco kaart wel degelijk werkt maar geen verbinding maakt.

Probeer het acces punt eventueel eens zonder beveiliging op kanaal 6, B mode. Dat zou normaal altijd moeten werken.

Geef je nog even de details door, ook eventueel van de andere locatie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag ProMind

'k Heb de oorzaak gevonden! De WEP 64bits was te zwaar.

AP gereset default zonder beveiliging en de Orinoco zat onmiddellijk op het netwerk.

Nu heb ik het probleem dat ik niet meer op het AP geraak: aangesloten op pc - ip 192.168.0.10 dan via webbrowser naar 192.168.0.50 en niks. De firmware gedownloaded, maar .bin opent steeds in VLC mediaplayer en wordt niet geïnstalleerd.

'k Zou op het AP toch een eenvoudige key (welke?) willen plaatsen want nu staat het volledig open.

'k Ben echt wel aan 't knoeien want 'k vind de oorspronkelijke CD niet meer. Bin moet naar ISO omgezet worden om op CD te branden, vind ik net. Maar dat programma bin2iso krijg ik niet gedownload.

't Wordt een heuse soap! Vervelend dat die oude PCMCIA-kaartjes zo'n problemen geven. 'k Keek vandaag bij de computerboer, een nieuw kost € 91,00!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.