Ga naar inhoud

Problemen met draadloos


anniem

Aanbevolen berichten

Wat de PC adapters aangaat, als je over vrije USB poorten beschikt kan je een USB Wifi proberen die zijn veel goedkoper. (Voorbeeldje hier ).

Om het AP te configureren kan je het waarschijnlijk best resetten naar "fabrieksinstellingen".

post-26208-1417704607,8114_thumb.jpg

Dat zou het AP terug op zijn default IP adres moeten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jouw hulp Pro Mind.

'k Heb ondertussen het CDtje van de DWL-G700AP gevonden en het geresette open AP weer beveiligd. Vermits er minimum een WEP-64 bits key kan ingesteld worden, zal ik dus die Orinoco PCMCIA-cards niet meer kunnen gebruiken want een onbeveiligd netwerk is geen optie.

Ja idd. 'k heb ook gezien dat je voor 11 à 15 euro een USB WiFi hebt, dit zal dan de oplossing zijn.

Op die site van de computerwinkel zag ik ook aparte antennes. Heb jij daar ervaring mee? Kun je zo het bereik van een AP vergroten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die site van de computerwinkel zag ik ook aparte antennes. Heb jij daar ervaring mee? Kun je zo het bereik van een AP vergroten?

In sommige gevallen wel, maar radio verbindingen zijn zéér sterk omgevings gebonden, en hangen af van veel factoren, die in vele gevallen alleen maar uit te zoeken zijn door te testen en te meten.

Als je externe antennes wil gebruiken moet je AP in de eerste plaats een aansluiting hebben of je moet de originele antenne kunnen vervangen.

Maar merendeel worden dit soort antennes gebruikt voor buiten installaties, zodat de apparatuur beschut (binnen) kan geplaatst worden en de antenne buiten. Binnen is het effect gewoonlijk minimaal.

Voor Wifi is de signaal kwaliteit belangrijker dan de sterkte. Verschillende netwerken die hetzelfde kanaal gebruiken zijn in residentieele omgevingen de meest voorkomende bron van slechte verbindingen. Daarom raad ik dikwijls aan om kanaal 3 of 9 te gebruiken i.p.v. 1 of 6 (de fabrieksinstelling van de meeste routers).

Maar in de meeste gevallen is het een kwestie van testen en uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.