Ga naar inhoud

Trojan Horse generic4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

:rofl:

Het ziet er erggggg goed uit! :top:

de avast grondige scan is op het moment bezig en duurt voorlopig nog wel even (ik ben misschien wat voorbarig):embarassed:

maar!

die svchost-SYSTEM proces die erg dubieus was is er niet meer..

avast doet het!! xD

ik merk niets vreemds meer op.

Nu wacht ik de resultaten van de avast grondige scan af.

(wanneer ik het resultaat heb en er niets gevonden is zal ik deze thread als OPGELOST! markeren en mijn opperste dank aan jou betuigen xD(ik ben je zowiezo nu al erg dankbaar!))

2 B continued :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

avast heeft geen trojans gevonden.

wel 30 geinfecteerde bestanden. deze opgelost. daarna heeft hij na de opstart weer een grondige check gedan (eigen motief) en alles :top:

en nu is alles weer als vanouds!

Nu bij deze Kape.. ********** :adore: **********

superrr bedankt voor je wijsheid!

(nu ik weet dat PC Helpforum - Gratis hulp bij computer problemen zo erg effectief is zal ik een nieuwe topic starten (en mijn vrienden adviseren) betreft een ander probleem waaronder ik al maanden lijdt (iets met netwerk instellingen). misschien komen we elkaar weer tegen)

:top:

groeten!!!

Pajaso

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even je topic heropend, want er moet nog één en ander opgeruimd worden.

Problemen van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten.

Verwijder TDSS-killer.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren/Zoekopdracht en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Als dit allemaal probleemloos verlopen is, mag je hieronder definitief op "markeer als opgelost" tokkelen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor het heropenen. ik had niet direct door dat er geen berichten meer kunnen worden gepost als je opgelost aanvinkt.

wel nu heb ik TDSSKiller en Qoobox verwijderd.

Wanneer ik: "START> RUN > uninstall / combofix" uitvoer dan start hij combofix op. (resultaat dat ik een nieuwe log heb (behoorlijk lastig omdat avast gewoon aanstond)) ik krijg combofix dus niet gedeinstaleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de wijze zoals je hier de opdracht uninstall / combofix hebt neergeschreven, zal je nooit resultaat boeken. De correcte opdracht in run moet zijn : ComboFix /Uninstall Let vooral ook op de spatie vóór de slash, die wordt wel eens over het hoofd gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"combofix / uninstall"

zo staat hij nog steeds wanneer ik RUN open

Met deze opdracht wordt CF nog niet verwijderd. Want nu staat er een spatie nà de slash ... en dat is niet de bedoeling. ComboFix /Uninstall is de enige correcte opdracht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.