Ga naar inhoud

Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt


HairyHippie

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen krijg ik de volgende melding van Windows:

'Windows - Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt

Kan niet alle gegevens voor bestand I:\$Mft opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.'

Als ik via de verkenner de mappen open zijn deze leeg, maar hij geeft wel een verbruik van 380Gb aan.

Het betreft een externe harde schijf van Philips.

Wat kan hier aan de hand zijn en is dit probleem op te lossen?

Is de data in de mappen nu wel of niet verdwenen?

Wie zou mij hiermee kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout wordt veroorzaakt doordat windows de gegevens die in de cache (=is geheugenbuffer) zaten niet naar de schijf heeft kunnen schrijven. De locatie waarnaar verwezen worden ($MFT) = is de master file tabel van de schijf, de inhoudtabel zeg maar.

Je hebt dus inderdaad kans dat je externe harde schijf fouten bevat. Ik zal een berichtje sturen naar een experte op dit gebied, ondertussen zou ik de schijf indien mogelijk niet meer gebruiken om de kans op meer schade te beperken.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah, echt een probleem dat meerdere oorzaken kan hebben. Het grote voordeel is dat het erop lijkt dat de bestanden zelf (nog) niet zijn aangetast, alleen de MFT. Het herstellen van de MFT is een verschrikkelijke rotklus als je niet weet hoe je dit moet aanpakken. Er is namelijk niet alleen kennis van NTFS voor nodig, maar ook een flinke hoop geluk dat je de juiste bestanden vindt om alles te controleren.

Twee heel erg bekende oorzaken van dit probleem zijn het onveilig verwijderen van een externe schijf, en een virusaanval. Dat eerste kunnen we niet meer voorkomen, en die tweede kunt u met een goede virusscanner afwenden. Het kan zijn dat u moet omschakelen naar een andere virusscanner om daar achter te komen. Veel virussen schakelen namelijk de scanner uit voor het gedeelte waar zij zich ophouden. Dit zult u niet merken, totdat de infectie te veel schade op heeft geleverd.

Maar gelukkig zijn er een hoop programma's die dit probleem kunnen aanpakken. Ik ga ervan uit dat de gegevens belangrijk zijn, en dat u deze terug wilt. Er is een zeer grote kans dat het gratis programma Recuva deze zeer makkelijk voor u kan herstellen. Zo niet, dan zou ik aanraden het programma FileScavenger aan te schaffen. Aan u is dan de keus of de kosten van het programma opwegen tegen de (emotionele) waarde van de verloren gegevens. Hoe deze programma's werken, wordt op hun eigen homepages zeer goed uitgelegd.

Als het programma van uw keuze gegevens terugvindt, schrijf deze dan niet terug naar dezelfde schijf, daarmee maakt u de problemen alleen maar groter. Het makkelijkste is om ze naar de lokale schijf te brengen, of anders even een andere externe schijf gebruiken.

Om de I:-schijf (ik ga ervan uit dat dit een externe schijf is) weer bruikbaar te maken, zult u deze opnieuw moeten voorzien van een partitie. Voordat u deze dan opnieuw gaat vullen met gegevens, zou ik hem eerst even veilig afkoppelen en opnieuw aankoppelen, daarna een schijfcontrole draaien (te vinden in het tabblad 'Gereedschappen' ('Tools') van de eigenschappen van die schijf. Pas als deze goed doorlopen is en geen fouten oplevert, kunt u hem weer gebruiken.

aangepast door Gemmeke
witregels vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.