Ga naar inhoud

HDCP probleem


dinsterzz

Aanbevolen berichten

Heeft je PC een HDMI uitgang ? Volgens de Specs die ik vond niet, maar dat kan uiteraard mis zijn.

Het is dus wel belangrijk te weten wat voor HDMI switch je gebruikt. Je hebt er "passieve" en "actieve" (de ene geeft gewoon signaal door, de andere doet een conversie van analoog naar digitaal).

Ik denk dat de basis van het probleem is dat het HDMI signaal van je PC en je tablet niet correct herkend wordt door je TV. (HDMI doet een soort "handshake als hij connecteerd zeker als de instellingen van je TV op automatisch staan).

Afhankenlijk van hoe je juist bent aangesloten heb je ook nog een aantal instellingen op je PC/Tablet, je werkt daar via de secundaire monitor.

Geeft dit nieuwe ideeën ?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

de pc zelf heeft geen hdmi, maar mijn nieuwe beeldkaart (ati r5450 serie) heeft die wel.

op een andere tv werkt het, dus volgens mij is de handshake met mijn tv corrupt :P

HQ 4 Poorts HDMI Switch - Blurayspelershop.be

dit is de sloeber die mijn hdmi-poorten beheert.

maar dus ook zonder deze blijft het hetzelfde.

ook heb ik nog geen reset-knop op het tv-toestel gevonden om alles te resetten om te kijken of dat iets uitmaakt.

En als ik mijn tablet en pc op de andere(werkende) tv aansluit, verspringt hij al direct, dus de instellingen zouden goed moeten zijn. ook heb ik het al met diverse resoluties geprobeerd, maar tevergeefs.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het geen in de voorgaande berichten staat zal het probleem toch te zoeken zijn bij je TV.

Zie bericht 6.

Volgens de handleiding van je TV kan je enkel via VGA je PC aansluiten.

Maar of HDMI via PC niet mogelijk is betwijfel ik toch.

Je videokaart kan het probleem niet zijn aangezien het bij een andere tv wel werkt.

Dus toch de TV die het probleem is.

Heb je ook het juiste kanaal geselecteerd op je TV als je de PC aansluit, dus HDMI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dit zou dan puur door die hdcp beveiliging komen?

Bij deze hartelijk dank aan iedereen om toch te helpen brainstormen :D

morgen ga ik dan maar gaan shoppen achter dvi-hdmi kabeltjes(dit zou het ook moeten omzeilen, wel met kwaliteitsverlies)

bij deze markeer ik dit ook als opgelost.

bedankt!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic heropend en je bijkomende vraag ook naar dit topic verplaatst.

---------- Post toegevoegd om 19:37 ---------- Vorige post was om 19:31 ----------

je kan je pc via de vga kabel aansluiten aan je TV.

Dat zou kunnen, maar mijn pc-scherm hangt ook al vast via vga, tenzij mijn kennis beperkt is en dat er een dvi naar vga adapter bestaat, zonder mijn weten? :P

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eigenlijk je TV al eens op eender welke manier op je PC kunnen aansluiten al was het maar om te testen ?

Ik heb eerlijk gezegd nogal mijn twijfels dat het probleem bij HDCP ligt. Dit beveiligings protocol wordt bij mijn weten nog maar zelden toegepast en dan gewoonlijk alleen op Blue-Ray spelers.

Dus zijn we misschien in de verkeerde richting aan het zoeken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.