Ga naar inhoud

[OPGELOST] mogelijk GSM virus


leroy

Aanbevolen berichten

de laatste tijd wordt ik gebeld door een telefoon- of faxnummer dat begint met: +4470427124 (en dan volgen er nog 2 nummers, de laatste 2 nummer wisselen constant af)

Ik heb ergens gelezen dat je GEEN virussen kan binnen halen als je gebeld wordt, maar dit geloof ik niet echt meer nadat ik steeds gebeld werd door dit nummer, want ze laten hem 1 tot maximaal 3 keer over gaan en dan wordt er opgehangen.

iemand een idee of dit een nieuw GSM virus is? of dat iemand gewoon met mij aan het *****n is?

MVG,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virussen op gsm doorsturen via een gewoon gesprek is niet mogelijk. Virussen kunnen bvb wel binnengehaald worden via een mms bericht, bleutooth sessie,.. dus infeite elke soort verbinding of datapakket waarin een java applet kan gestoken worden.

MAar in ieder geval, het zal inderdaad een bully zijn die je lastig valt, spijtig dat je gsmnr's niet kan blokken op nr range...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nummers die mij tot nu toe al gebeld hebben zijn:

+447042712428

+447042712427

+447042712421

+447042712423

+447042712424

+447042712430

+447042712426

+447042712422

+447042712425

ik heb het nummer +44 opgezocht op internet en het blijkt dat het uit engeland en/of schotland komt. :s

de nummers staan op volgorde van laastst gebeld naar later gebeld.

dus bijv

nr.1 = 10:00

nr.2 = 09:00

en zo gaan de tijden constant terug.

Het vreemde is ook: iedere dag wordt ik 3 keer gebeld door die nummers.

en wat ik al helemaal vreemd vindt, dat is dat het uit engeland en/of scotland vandaan komt.

en ik heb ook niet echt zin om dit op te nemen. want hij laat hem 1 tot 3 keer overgaan. en meer ook niet.

zou het ook mogelijk zijn dat het een fax is die steeds naar mij beld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan gaat het alsnog van jouw rekening af of zo :P

Ja das waar!

Maar ik denk niet dat iemand jou aan het pesten is!

Ik denk ook dat het een fax is.

Welke provider heb je want ik zou deze nummers laten blokkeren.

Misschien is het een bedrijf met bijna allemaal dezelfde nummers ik weet niet.

Nog veel succes!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.