Ga naar inhoud

.MOV-file is "niet leesbaar" > kent iemand één of ander recovery-programma voor video


Nam-Reh

Aanbevolen berichten

Hoi !

Ik fotografeer onderwater (OW) (& boven water ook...).

Sinds laatst maak ik gelijktijdig ook video-opnames (onderwater, met 'n 2de camera, gemonteerd boven mijn "EOS-50D + NIMAR-onderwaterhuis"...

Deze 2de camera (CANON G11) was vroeger mijn OW-camera, tot ik niet echt meer tevreden was van de mogelijkheden (dus van de beperkingen)... ("vroeger" had ik geen problemen qua foto's & (korte) video's die ik met deze camera opnam > gebruikte SDHC-kaarten 4GB & 16GB)

Voor mijn laatste reis naar warmer oorden :-) heb ik deze G11 aangekoppeld op mijn systeem, om de hele duik te filmen, terwijl ik duik & fotografeer... (om dus nadien eventueel te zien wat ik tijdens het duiken zou "gemist" hebben...) > 32GB SDHC-kaart TRANSCEND Class 10 aangekocht om "meer" te kunnen registreren...

Na aankoop van deze kaart heb ik ze online getest op fouten & functionaliteit > alles was OK.

1ste duik: "bestand" van 3,61 GB opgenomen (.MOV op 32 GB-kaart) > bleek echter "niet leesbaar" te zijn op de camera & nadien op m'n MacBook & op 'n HP (Windows 7) ook niet...

VLC-Player ziet het bestand als "00:00" (geen tijd).

Vanaf de 2de duik heb ik m'n "oude" 16 GB-kaarten gebruikt om te filmen.

> "korte" filmkes waren "direct" leesbaar op de camera (na de duik)

> "langere" filmkes (bvb 40 min) waren "niet leesbaar", tot ik er nog 'n "korte opname" bij maakte (4 sec) & dan waren de "onleesbare" opnieuw leesbaar... (behalve op het 32 GB-kaartje)

> Ik heb het "onleesbare bestand" overgezet op 'n USB-stick & op m'n MacBook & vervolgens de 32 GB SDHC-kaart (enkele malen) geformateerd, om te testen of deze nadien niet (optimaal) zou werken met de G11...

...Blijkbaar "aanvaard" de G11 geen 32 GB SDHC-kaarten om video-opnames te maken (foto was geen probleem). Geen enkele test-opname lukte...

Iemand ervaring met de CANON G11 in combinatie met 32 GB SDHC-kaarten...?

Veel ervaring met video heb ik (nog) niet.

Kent er iemand 'n (recovery-)programma om dit bestand opnieuw "leesbaar" te maken...?

Met vriendelijke groeten, Herman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Blijkbaar "aanvaard" de G11 geen 32 GB SDHC-kaarten om video-opnames te maken (foto was geen probleem). Geen enkele test-opname lukte...
Kent er iemand 'n (recovery-)programma om dit bestand opnieuw "leesbaar" te maken...?

Als de camera de kaart niet herkend/ondersteund zal het bestand hoogst waarschijnlijk corrupt opgeslagen zijn en dan kan je dit met recovery software niet herstellen.

Jammer maar helaas :sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha...

I just got good news... ;P

Na làààààng opzoeken op 'n net vond ik dit werkende programma (doch te betalen, indien men meer dan 50% wil recoveren):

Grau GbR Hardware & Software Solutions - HD Video Repair Utility

De eerste 50% van m'n film doet het goed (als men de beschadigde deeltjes er uit veegt).

Nog snel 'n 2de test & dan de aankoop (99 Euro + BTW...)

Tsjah, wat 'n mens niet over moet hebben voor te redden data... xD

Ik hou jullie verder op de hoogte (dus nog effe wachten met afsluiten aub)

H.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.