Ga naar inhoud

hardware geinstaleerd , en dan??


Bart Wante

Aanbevolen berichten

yuu gaste, zit me een vervelend probleem. keb alles nieuw gekocht(moederbord, hard disk...). Keb ook alles in een gekrege. alles marcheerd. ma nu is de vraag: Wat moet ik doen als die pc in elkaar zit.. ik zit echt vast.. kan emand mij helpen? Ik heb zo een cd bijgekregen bij men dingen maar als ik die insteek als de p het vraagt staat er dak een format floppy moe insteke. dus plz wie helpt mij?

greetz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

een paar vraagjes.

- die cd die je erbij gekregen hebt, is dat de windows cd of de cd die bij het moederbord zat?

- heb je in je bios ingesteld dat hij standaard vanaf de CD moet booten of geef je op via het quick boot menu dat hij eenmalig moet starten vanaf je cd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja. keb in men bios gekeken en ij herkend alle apparaten: 2 ides, 1 sata, processor, 4gb aan geheugen.. dus alles.. maar ik vind het raar. ij zegt: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.--> dan steek ik mn cd-rom der in da ik bijgekregen eb bij men mobo en dan druk ik op enter---> dan maakt ij wa berekeningen tot ik op een scherm kom.: WELKCOME TO ASUS MOTHERBOARD MAKE DISK FOR DOS MENU. REV.1.0

1) NVIDIA SATA RAID DRIVER PAGE

2) SILICON IMAGE SIL3132 SATA RAID DRIVER PAGE

3) FreeDOS command prompt

PLEASE CHOOSE 1~3:

en dan moe ik iet intype 1 tot 3 en dan enter en dan kom ik weer zo een menu tegen.

en als ik dan een getal van het laatste menu neem dan zegt hij: please insert your formatted floppy to A:/

ppress a key to continue.

als ik dan a duw dan komt er op:error reading drom drive A: DOS area: seek error

(A)bort, (I)gnor, ®etry, (F)ail?

echt raar

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% normaal.

Je start de CD van je moederbord, niet de CD van je windows. Het is de CD waar Microsoft Windows op staat die je moet starten (tenzij je natuurlijk een linux installeert ;))

Die cd van het moederbord daar staat geen windows op, die moet je eerst op je harde schijf zetten vanaf een andere CD. Je hebt toch wel een CD met windows op gekocht? Zonder een windows cd kan je er niets op installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.