Ga naar inhoud

hardware geinstaleerd , en dan??


Bart Wante

Aanbevolen berichten

ik vermoed dat je links boven bedoelt, en die mededeling is normaal ja.

Die mededeling doelt erop dat hij nergens een media vindt om van te starten (vrij evident natuurlijk, aangezien er niets op je harde schijf staat).

De windows CD die jij op hebt die van een laptop is is een OEM CD neem ik aan? De kans dat die gaat werken is klein, daar zijn de drivers al op aangepast naar wat je laptop specifiek nodig heeft. Je moet dus een windows CD hebben, met een bijhorende key. Verder maakt het op zich zelfs niet uit, als die windows op de laptop werkt én op je desktop gebruik je de licentie 2x tegelijk, en dat mag niet.

Je zal dus even in de winkel een OEM-versie moeten gaan halen van de windows die je het liefste hebt.

edit; het is zelfs goed dat je die mededeling krijgt, dat betekent dat de hardwarematige installatie van de pc goed zit, anders gaat hij niet door de post heen raken om te beginnen zoeken naar een besturingssysteem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu snap ik het!! hartelijk bedankt!! zal es vragen aan men neef dat hij nog een xpcd'tje heeft liggen:p. maar nog 1 vraag. hoe zet ik dan die xp op men harde schijf?? is dat automatisch? cd insteken en w8 en? of via een omweg. hatelijk bedankt voor bijna al men vragen op te lossen.

greetz BArt

Link naar reactie
Delen op andere sites

XP-CD erin, en vanaf de CD opstarten (maar dat zal je kunnen aangezien je dat bij die cd van je moederbord ook gedaan hebt).

Dan is het gewoon een kwestie van wachten & wizards volgen, en alles waar je niet van weet wat het betekend gewoon te laten zoals het standaard is. Als je over een grote harde schijf beschikt kan je kijken om 2 partities aan te maken, 1 voor je windows en programma's en een tweede voor je documenten zodat je bij een eventuele format later niet al je bestanden moet gaan backuppen, als die op een 2de partitie staan blijven die namelijk gewoon staan waar ze stonden bij een herinstallatie.

Uit mijn hoofd is het creëren van een partitie de C die je moet induwen eens je zo ver bent, en daar geef je dan de grootte van die partitie op (hangt een beetje af van hoeveel programma's je wil gaan installeren). De tweede partitie aanmaken is nog niet nodig, dat kan je achteraf als je windows op dat eerste stuk staat nog altijd doen.

Het eerste wat je dan moet doen als windows erop staat is die tweede partitie via schijfbeheer aanmaken, zodat je direct daarna kan doorverwijzen aan windows dat hij zijn bestanden niet moet opslaan op de standaardlocatie, maar op die tweede partitie. Daarna kan je al je programma's installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.