Ga naar inhoud

PC toont kort blauw scherm en valt uit


davidloncke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die atapi is toch een verwijzing naar cd/dvd station(s)

Koppel eens de brede datakabel los van je station, ook losmaken van het moederbord, en koppel ook de voeding af van de cdrom.

Wel na openen van de pc kast een metalen deel van de kast en gelijk een aarding of radiator of iets anders aanraken, zodat alle statise energie van de pc, maar ook van jezelf wegkan, en zorg dat de stekker van de pc uit het stopcontact is, ook het beeldscherm ,ik maakte het mee op mijn oude pIII, stroomschok omdat de monitor was aangesloten.

De pc had niets, ik wel.

Loskoppelen, dan is storing van cdrom of datakabel al uitgesloten.

Ik vermoed echter dat de videokaart moeilijk opstart, daar het meestal bij het booten is, en soms tijdens het werken van de pc.

Dit laat me een slechte soduur of slecht contact ergens vermoeden.

In geval van slecht geheugen zal de pc tijdens het werken volgens mij eerder vertragen of vastlopen na enige tijd, maar ik sluit ook dat niet uit.

Je zou eens kunnen proberen met een videokaart te monteren van iemand die er nog een liggen heeft, dan weten we ook of het aan de on-boardkaart ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.