Ga naar inhoud

autorun op een cd-rom werkt niet


doedelzak123

Aanbevolen berichten

Houd de toets Shift ingedrukt terwijl je media in je computer plaatst om Automatisch afspelen onafhankelijk van de standaardinstelling te openen.

Lukt dat wel?

Onderstaande vond ik ook nog terug:

Als een mediaprogramma is geopend in een actief venster, kan dat programma Automatisch afspelen annuleren en de inhoud zelf uitvoeren of afspelen. Automatisch afspelen wordt dan niet weergegeven en de standaardactie wordt niet uitgevoerd. Sommige programma's annuleren Automatisch afspelen wanneer ze geopend zijn, afhankelijk van het type media dat u plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De shift lukt ook niet. Over dat tekstje onderaan je post kan ik je wel vertellen dat de inhoud van het mediaprogramma zelfs niet gewoon wordt afgespeeld. De DVD/CD/CD-Rom verschijnt wel in Start-->Computer maar dat is het dan ook. Van daar uit kan ik hem dan wel openen. Maar als het bijvoorbeeld om een spel gaat moet ik de setup runnen via Start-->Computer-->op spel dubbelklikken --> dan zie ik dus alle bestanden op de cd-rom-->setup.exe dubbelklik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, kan je me even verduidelijken hoe Post 6 werkt? Want ik snap niet wat ik moet doen met "Heb volgende sleutel aangemaakt NoDriveTypeAutoRun (stond niet in mijn register, ik heb hem moeten aanmaken!!!!) in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer met als hexadecimale waarde 0×00000091

Dan in Windows 7:

Daarna Start/autoplay

en geklikt op de knop "Standaardwaarden instellen"

Als ik dit eerst deed, dus gewoon de standaardwaarden instellen, werkte autoplay nog niet. Ik moest echt die sleutel aanmaken (zie boven)."

Post 4 doet het iig niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst een backup van je register, hier lees je hoe dat moet.

Als je backup gemaakt is ga je naar volgende locatie in het register: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Dus je gaat naar de map HKEY_CURRENT_USER (klik dan op het driehoekje ervoor zodat de map zich opent).

Dan ga je naar de submap software( die open je weer).

In de map software ga je naar microsoft. (open die map)

In die map zoek je de map Windows. (weer openen)

In de map Windows ga je naar CurrentVersion. ( open die map)

Daar ga je naar Policies. (weer openen)

Daar vindt je de map Explorer.

Klik met de rechtermuisknop op Explorer, in het menu ga je naar nieuw en dan sleutel.

post-23245-1417704703,7008_thumb.jpg

In het invulvak ( er staat dan nieuwe sleutel nr1) typ je: NoDriveTypeAutoRun met als hexadecimale waarde 0×00000091

Dan ga je via start-> configuratiescherm naar automatisch afspelen.

klik daar op standaardwaarden instellen dan op opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.