Ga naar inhoud

Ventilator problemen


tolhansen

Aanbevolen berichten

Ik heb een Toshiba satelite 550 waarvan de ventilator sinds enige tijd veel herrie maakt. Ik heb de ventilator al een keer laten schoonmaken. Hierna was de herrie 2 dagen over daarna begon het weer. De ventilator koelt nog wel maar maakt gelijk al bij het opstarten een continue ratelend geluid net of de bladen van de ventilator een plastic rand raken. Ik heb zelf geprobeerd de laptop open te maken, maar krijg het deksel er niet af. De laptop werkt verder goed maar de herrie van de ventilator is behoorlijk irritant

Alle zichtbare schroeven heb ik verwijderd inclusief accu geheugen harddisk maar alleen rondom de randen laat het deksel los, in het midden onder het toetsenbord blijft hij houden. Ik kan dus niet bij de ventilator om het probleem verder te onderzoeken.

Iemand enig idee

tol hansen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tolhansen,

welkom op PCH... :-)

Uit je verhaal meen ik te kunnen opmaken dat het gaat om een zuiver mechanisch geluid.

Dit kan veroorzaakt worden door verschillende factoren : beschadiging, slijtage, onzuiverheden, ...

Jouw Satellite is helaas geen makkelijke laptop wat betreft bereikbaarheid van de ventilator : er is aardig wat demontage nodig, te beginnen bij het toetsenbord dat er uit moet...:hmpf:

Als je daar geen ervaring mee hebt zou ik je willen aanraden om je te laten begeleiden door iemand die die ervaring wel heeft...mocht het toestel nog onder garantie vallen, zou ik dit laten uitvoeren door de pc-boer.

Als leidraad heb ik een knappe fotoreportage voor je : de volledige demontage van je Satellite vind je als je hier klikt...deze handleiding bestaat uit twee pagina's : de uiteindelijke demontage van de ventilator vind je op page 2.

Nog wat algemene info over het stofvrij maken van een laptop / PC vind je als je hier klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info

Ik ben vandaag zelf op pad gegaan naar de PC Boer die mij wist te vertellen dat het inderdaad om een mechanisch probleem gaat. De fan is zelf schoon en stofvrij Waarschijnlijk gaat het hier om het lagertje van de fan. Hij adviseerde mij de laptop op te sturen naar een reparateur waar ze voor € 109,00 inclusief transport en nieuwe fan de laptop reparere. Lijkt mij niet duur dus dat ga ik maar doen de laptop is het nog wel waard

De link naar die site en procedure voor mjn laptop staat hieronder

www.replacedirect.nl/1952993/d000115757-toshiba-satellite-1550-13c/p/p0026567/koelerfan-vervanging.html

PCDude ook nog bedankt voor de reactie.

Tolhansen

Hoi tolhansen,

welkom op PCH... :-)

Uit je verhaal meen ik te kunnen opmaken dat het gaat om een zuiver mechanisch geluid.

Dit kan veroorzaakt worden door verschillende factoren : beschadiging, slijtage, onzuiverheden, ...

Jouw Satellite is helaas geen makkelijke laptop wat betreft bereikbaarheid van de ventilator : er is aardig wat demontage nodig, te beginnen bij het toetsenbord dat er uit moet...:hmpf:

Als je daar geen ervaring mee hebt zou ik je willen aanraden om je te laten begeleiden door iemand die die ervaring wel heeft...mocht het toestel nog onder garantie vallen, zou ik dit laten uitvoeren door de pc-boer.

Als leidraad heb ik een knappe fotoreportage voor je : de volledige demontage van je Satellite vind je als je hier klikt...deze handleiding bestaat uit twee pagina's : de uiteindelijke demontage van de ventilator vind je op page 2.

Nog wat algemene info over het stofvrij maken van een laptop / PC vind je als je hier klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rekening houdende met al het werk dat er aan is en het feit dat de transportkosten er in begrepen zijn is die prijs zeker niet te hoog.

Succes met de herstelling !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.