Ga naar inhoud

Vraag ivm geheugen/formateren


sedat-007

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had mijn pc een jaar ofzo geleden eens geformateerd, maar na de instalatie had ik maar 127GB over van de normaal gezien 250GB.

Nu wil ik mijn pc weer eens formateren.

Is er nu een of andere manier om mijn verloren aantal Gb terug te halen ?:s

Of is die deel van mijn harde schijf beschadigt?

Wrm ik mijn pc de vorige keer had geformateerd? -Geen idee :hmmmm2:, totaal vergeten :).

Ik heb een Packard Bell Imedia 6300

Windows XP, SP2

Dank Bij Voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je mss je harde schijf in partitie's gedeeld met windows??

Bedoel je dan bij de vorige instalatie van windows? Bij mijn weten niet nee. Maar er zat wel een herstelconsole van Packard Bell op, maar dan nog zou ik meer dan 200 gig moetten hebben e.

Dus ik denk niet dat dat het is, is er soms een manier om dat te zien?

Dank Bij Voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt toch niet aan de head en/of cylinder instellingen geknoeid ? of ge-experimenteerd met Linux ? ga eens zien in de bios bij uw schijf of daar wel de 250gb wordt herkend en indien ja gewoon cd van xp erin hiervan booten en op een gegeven moment vraagt xp om de schijf in te delen en te formateren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ook zijn dat een deel van je harde schijf nog niets is gepartitioneerd.

dan is het heel normaal dat je deze nog niet ziet staan in windos.

u kunt dan een programmatje zoals paragon partitin manager of norton partition magic gebruiken om de niet gepartitioneerde delen van de schijf te partitioneren (naar ntfs) en om de nadere schijf te formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.