Ga naar inhoud

Vista in conflict met zichzelf.


nijltjetweety

Aanbevolen berichten

Het programma dat uitgeschakeld staat word bij opstart van vista geblokeerd door windows defender.

Het is nochtans meegeleverd met het besturingssysteem.

Ik heb dit probleem op een andere pc ook al eens gehad.

Waarom gebeurt dit, en wat doe je eraan.

Kan ik dit in de exclusionlist zetten van defender, laat ik het uitgeschakeld?

Wat doet dit programma juist, en is het belangrijk?

post-2237-1417703726,8024_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik inschakel blokeert defender dit progje, dan moet ik bevestigen etc, irritant, dus uitgeschakeld, dan zaagt hij niet meer.

Ik merk geen verschil, dus vraag ik mij af of het een noodzakelijk iets is, wat het doet, en hoe ik het betrouwbaar krijg in de ogen van windows defender, die deel uitmaakt van hetzelfde besturingssysteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind defender persoonlijk maar niets. Er zijn genoeg alternatieven, die scannen. van AVG naar Panda.

Overigens is Windows Defender wel te verwijderen. Probeer het eens, en kijk of het programma dan nog invloed heeft.

Je kunt met Systeemherstel altijd nog terug naar eerdere waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Darthia al zei vind ik Windows Defender maar rommel kijk maar naar jou probleem.

Zolang je maar een firewall hebt een anti-spyware en anti-virus programma hebt ben je meer dan veilig.

Windows Defender zou ik er niet afgooien alleen als hij nog meer problemen blijft geven.

@nijltjetweety: ben je tevreden over Vista?

Nog veel succes!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Defender kan je gewoon uitschakelen ook in plaats van de te verwijderen.

Dit doet u als volgt:

- Ga naar configuratiescherm

- Kies Windows Defender

- Kies bovenaan Hulpprogramma's

- Kies Opties

- Onder opties voor real-time beveiliging schakel je het vinkje uit naast real-time beveiliging gebruiken (aanbevolen)

Klaar

Mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt Karel, wist ik al, ik zou graag weten wat dat config programma doet, dat steeds geblokeert word, weet dat ook iemand.

AarondK ik heb er voor jou een pm van gemaakt, anders word deze topic vele blz lang vrees ik.

Over vista en xp worden nogal wat discussies gevoerd.

Ik gebruik trouwens nog steeds geen anti virusprogramma of antispy, ik scan om de paar weken eens met wat free tooltjes, no probs wat infecties betreft.

De bekende msn virus is de 1e en enige die me eens bezocht heeft.

ps het probleempje is begonnen na updates voor defender te installeren, ik weet niet welke.

Ik kan die meldingen wegkrijgen door het betreffende programma uit te zetten, wat ik gedaan heb, door defender uit te zetten of defender deinstalleren.

Ik kan ook uac uitzetten, en een registerhack gebruiken om de balloon van uac uit te zetten, die balloons kan ik ook uitzetten door uac tweak te gebruiken.

Mogelijkheden genoeg, maar waarom valt vista zichzelf aan en wat is het nut van het geblokkeerde programma, daar vind ik tot nu geen antwoord op.

Het liefst laat ik beide, dus defender en ook dat andere programma ingeschakeld door het geblokeerde programma als te vertrouwen in te stellen, maar dat is volgens de microsoftwebsite onmogelijk.

Toeval is het niet, ik heb nog een pc gehad met dit verschijnsel, ik hoop mensen te vinden die meer weten over het fenomeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.