Ga naar inhoud

Mac verbinden met windows


Gast Raceman1910

Aanbevolen berichten

Gast Raceman1910

Dag

Ik heb al een paar keer geprobeerd om verbinding te maken met de windowscomputer van mijn zus en dergelijke, maar telkens stuit ik op hetzelfde probleem.

Als ik probeer om verbinding te maken klik ik op 'Verbinden als' en dan kan ik kiezen tussen Gast of Gebruikersnaam en wachtwoord.

Het Gastaccount op de windowscomputers staan aan, maar ook daar kan ik geen toegang tot krijgen.

Weten jullie wat ik verkeerd doe?

Vriendelijke groeten

Victor Van Wassenhove

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Raceman1910

Hoe ga je hiervoor te werk op de Mac, en heb je iets van gedeelde bestanden staan op de Windows PC ??

Als er gedeelde bestanden/mappen zijn, zou deze ook automatisch in je Finder moeten verschijnen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

ik ga hiervoor naar Finder en bij Gedeelde apparaten ofzo staan de windows computers, maar als ik er op wil klikken krijg ik dat venstertje van Gast of Gebruikersnaam en wachtwoord, maar geen één van de twee lijkt te werken.

Op de windows computers staan er verscheidene gedeelde mappen. En als ik probeer verbinding te maken vanuit een andere windows computer naar de desbetreffende pc dan lukt het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit met Lion !

Ook kan je best eerst verbinding maken via Finder / Ga /Verbind met server

Daar vul je dan in

smb://ipvandewindowspc/Gedeeldemap

Beste Groeten

VenimK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Dat is inderdaad via Lion.

Als ik verbinding probeer te maken dan kom ik op het venster (zie afb), maar die computer heeft geen wachtwoord. En als ik enkel de gebruikersnaam invul dan lukt het ook niet.

post-14109-1417704646,5675_thumb.png

Het gaat hier trouwens om een Windows 7 computer.

aangepast door Raceman1910
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Dag,

Ik probeer al een tijdje mijn mac te verbinden met een windows pc maar telkens weer lukt het mij niet.

Ik probeer dus met de windows computer verbinding te maken maar als hij de gebruikersnaam vraagt dan lukt het mij nooit om in te loggen.

Als je meer details wilt weten kun je anders eens naar mijn andere post gaan, waar ze mij naar hier doorgewezen hebben.

Met vriendelijke groeten

Victor Van Wassenhove

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je vraag terug verplaatst naar het reeds bestaande topic, er zijn reeds tips gegeven en zo blijft het overzichtelijk.

Ik ben geen MAC gebruiker maar bekijk onderstaande links eens.

Kunnen die je verder helpen?

Mac OS X 10.6 Help: Verbinding maken met Windows-computers en -servers vanaf uw Mac

Verbinding maken met een Windows-computer

Mac OS X: verbinding maken met Windows Bestanden delen (SMB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.