Ga naar inhoud

PC crash bij extra intern geheugen op MSI 790FX-GD70


glonn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja heb net de latjes die werkend in de PC zitten gecontroleerd, zoals ik reeds vermoedde hebben deze alle 4 exact dezelfde code. Ook heb ik eens de 2 latjes in de PC in de andere 2 RAM-sloten van het moederbord gestoken, in die 2 die tot nu toe open waren en waar de 2 nieuwe falen te werken.

En ziehier ik zit op een perfect werkende PC. Mijn volgende test is om de 2 andere latjes, die tot nog toe falen te werken er beide samen in te steken ZONDER de huidige latjes, waarbij de PC wel werkt.

Ik kan tot nog toe niet zeggen wat er fout is

---------- Post toegevoegd om 16:30 ---------- Vorige post was om 16:15 ----------

Ziehier, de volgende test gedaan. 2 nieuwe latjes in PC zonder de oude (=8GB totaal) en Ook zo werkt PC perfect. Het is enkel de combinatie van 4 latjes in de 4 slots waarbij hij blijkbaar fouten geeft. Terwijl het exact dezelde latjes zijn en het moederbord normaal 16GB ondersteunt...

Kan het zijn dat mijn 650watt voeding gewoon onvoldoende is?

vreemd alleszins?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de set latjes (2 keer 2x4GB) omgewisseld, nieuwe in de reeds gebruikte slots en 'de oudere' in de open, blauwe slots. Tot nog toe blijkt de PC perfect te werken met 16GB intern geheugen. Later vandaag ga ik een spel testen, waarbij hij zware fps drops had wanneer ik de 4 latjes tegelijk in de PC had gestoken, met meestal een error (blue-screen) als gevolg.

Dus later een update van deze test

**UPDATE**

En jawel hij heeft gek genoeg de speltest, gedurende korte periode doorstaan. Dus gewoon de oudere latjes van plaats verwisselt met de nieuwere, en de PC werkt perfect en herkent de 16GB. Mochten er verder problemen zijn post ik ze hier vandaag of morgen nog.

PS: als er iemand een reden heeft voor al het voorgaande wil ik dit nog altijd graag weten...

alvast bedankt aan iedereen die gereageerd heeft op deze post

aangepast door glonn
Link naar reactie
Delen op andere sites

The NTFS_FILE_SYSTEM bug check indicates a problem occurred in ntfs.sys, the driver file that allows the system to read and write to NTFS drives.

Dit kan 2 oorzaken hebben:

1. het file system is corrupt

2. er is een fout op de harde schijf.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Laat maar weten wat het resultaat is van deze controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de controle gedaan van de C-schijf. Hierna herstartte de pc direct. Ik heb geen resultatenlijst gezien ofzoiets dergelijks. Ik heb wel gekeken en heb bij de vermelding 'bad' altijd 0 zien staan.

het vreemde vind ik dan dat deze foutmelding/crash nooit is gebeurd zonder de extra geheugenlatjes...

In welke zin is het werkgeheugen gerelateerd met mijn vaste schijven?

Ik heb er 2 x een gewone seagate schijf inzitten en 1 maal een SSD schijfje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe deze schijfcontole ook eens op de 2 andere schijven.

In welke zin is het werkgeheugen gerelateerd met mijn vaste schijven?
Het wisselbestand (ook wel swap-bestand of virtueel geheugen genoemd) wordt op de harde schijf weggeschreven. Als er fouten op de schijf zitten, kan het wisselbestand corrupt raken en crashes veroorzaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.