Ga naar inhoud

Accu wordt niet opgeladen


Studente_00

Aanbevolen berichten

Werkt de laptop op netspanning, dus met verwijderde batterij ?...
Ja, dat wel. Dus aan mijn lader kan het in ieder geval niet liggen.
Aan het logje te zien lijkt het meest waarschijnlijke een defecte batterij. Ook gezien de leeftijd van de laptop (het OS werd 2 jaar geleden geïnstalleerd) is dit wel mogelijk, het is wel een beetje vreemd dat de batterij van de ene dag op de andere het opgeeft, gewoonlijk merk je dat de prestaties langzamerhand verzwakken. Maar als je de laptop regelmatig op accu gebruikt kan op deze periode het einde van de levensduur wel bereikt zijn.

Je kan proberen of je iemand vindt met eenzelfde laptop en eens even van accu wisselen.

Een alternatief is een nieuwe accu proberen te vinden (kijk eens hier bv. (klikken). De meeste verkopers geven een retour indien niet goed garantie.

De derde mogelijkheid is uiteraard de Laptop laten nakijken in een service center.

Ik vind dat dus ook vreemd. Ik ben altijd heel voorzichtig geweest, maar moet wel toegeven dat ik regelmatig de accu gebruik dan netstroom. Dus daar kan ik de fout in zijn geweest. Dat wordt maar een nieuwe accu kopen, denk ik maar.

Ik had daarnaast nog een vraag; in hoeverre is het goed om tijdelijk op netstroom te werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De levensduur van een accu wordt eigenlijk grotendeels bepaald door het aantal keer dat hij ontladen en opgeladen wordt. Dus in prinicipe als je netstroom voorhanden hebt ben je best dat je die gebruikt en je accu vol houdt.

Het aantal cyclussen varieert maar gemiddeld rekent men op ongeveer 1000 maal opladen. Maar veel hangt uiteraard af van de kwaliteit van de accu. Probeer indien mogelijk wel de accu volledig te laden als je stroom hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.