Ga naar inhoud

Accu wordt niet opgeladen


Studente_00

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik heb een laptop Samsung X420, besturingssysteem Windows 7. Hij geeft de melding dat de accu niet wordt geladen, maar dat het aan de netstroom zit. Ik heb meerdere malen de accu eruit gehaald, maar tevergeefs blijft de melding. Ik heb dit sinds vandaag opgemerkt en herinner mij wel dat de accu gisteren gewoon werd geladen. Wat moet ik nu doen?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit je laptop af, verwijder eerst de adapter en dan de batterij...koppel de adapter terug aan en check of de laptop opstart zonder batterij.

Indien deze test geslaagd is, is je adapter ok en kan je het volgende uitvoeren (nog steeds met verwijderde batterij dus) :

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster onderaan apparaatbeheer in.

In apparaatbeheer klik je op het driehoekje voor Accu's...klik met rechts op Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode...

In het menu dat zich opent kies je voor installatie ongedaan maken, zie foto hier onder...let op : enkel uitvoeren voor Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode.

post-20447-1417704661,3088_thumb.jpg

Na deze handelingen sluit je de laptop af, verwijder je de adapter en plaats je de batterij terug in de laptop.

Wanneer je de batterij hebt geplaatst sluit je de adapter opnieuw aan en verbind je de laptop met de netspanning.

Start de laptop opnieuw op en kijk wat het resultaat is van deze handelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het volgende eens doen ?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het logje te zien lijkt het meest waarschijnlijke een defecte batterij. Ook gezien de leeftijd van de laptop (het OS werd 2 jaar geleden geïnstalleerd) is dit wel mogelijk, het is wel een beetje vreemd dat de batterij van de ene dag op de andere het opgeeft, gewoonlijk merk je dat de prestaties langzamerhand verzwakken. Maar als je de laptop regelmatig op accu gebruikt kan op deze periode het einde van de levensduur wel bereikt zijn.

Je kan proberen of je iemand vindt met eenzelfde laptop en eens even van accu wisselen.

Een alternatief is een nieuwe accu proberen te vinden (kijk eens hier bv. (klikken). De meeste verkopers geven een retour indien niet goed garantie.

De derde mogelijkheid is uiteraard de Laptop laten nakijken in een service center.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.