Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Je hebt dus een engelse XP?

Ik ook vind ik leuker maar nu terzake:

Maar goed:

- Start

- Instellingen

- Configuratiescherm

- Landinstellingen

- Tabblad "talen"

- Knop "Details"

- Toevoegen.

- Invoertaal "Nederlands"

- Toetsenbord indeling: "Frans" (of belgisch)

- ok

In het engels is het wel anders maar als je problemen ondervind dan kan je die gerust posten!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, maar juist tussen die Toetsenbord indeling zit er geen Frans of belgisch tussen. Kan ik het nergens downloaden?

MVG

Ah ok das raar maar ja....

Ik zal alles in engelse termen zeggen OK?:rofl:

Klik op Start->run daar typ je regedit

Je moet héél voorzichtig zijn met het aanpassen van je register maak daarom eerst een back-up en dat doe je zo:

In de registryeditor klik je bij File op Import en dat slaag je ergens op.

Nu dat je een back-up hebt kan het echte werk beginnen:

Ga naar de sleutel:HKEY_CURRENT_USER\keyboard layout\preload\1

Dubbelklik en verander de waarde naar 00000813 .

Nu herstart je en voilà nu zou je moeten kunnen kiezen.

Ik hoop dat het werkt zoniet dan zal ik iets anders proberen.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb dit probleem ook gehad na het omschakelen naar een Engelstalige XP. De oorzaak is dat je een geslipstreamde installatieCD van XP (meestal geen originele ;)) gebruikt, die alleen bepaalde, voorafaangeduide componenten installeert. In dit geval werd enkel de Amerikaanse keyboardlayout geïnstalleerd.

Echter is er een procedure om de Belgische layout nog nà de installatie te gaan toevoegen.

Omdat ik zelf 5 uur heb zitten zoeken op internet om tot een oplossing te komen, heb ik mij speciaal geregistreerd zodat andere gebruikers met dit probleem vlug geholpen zijn. Hieronder de workaround:

1) Copy intl.inf from wincd naar x:\windows\inf

(neem niet de CD die je gebruikte voor de installatie, maar een volledige versie)

2) Run volgend commando (zonder []):

[rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection LANGUAGE_COLLECTION.BASIC.INSTALL 0813 %WINDIR%\inf\intl.inf]

==> 0813 staat voor de language code die je terugvindt in de intl. inf (idgv BE)

3) copy your kbd*.dll from wincd > x:\windows\SYSTEM32.

* staat voor language code, dus gewoon een search doen op kbd*.dll en de BE-versie kopiëren

MSFN Forums > Is it possible to get back removed keyboard layouts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.