Ga naar inhoud

Qwerty toestenbord bij opstarten


Stefan77

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Bij het aanmeldscherm krijg ik steeds een qwerty toetsenbord.

dit niettegenstaande ik via het configuratiescherm  / land-regio - tabblad beheer - instellingen kopieren al enkele malen het vinkje "de huidige instellingen kopieren naar aanmeldingsscherm en systeemaccounts aangevinkt + OK geklikt
als ik dan nogmaals in instellingen kopieren test staat alles correct; doch bij het heropstarten staat terug die duivelse qwerty indeling als standaard.
hoe kom ik hier vanaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn er blijkbaar toch nog 2 toetsenbordindelingen actief in jouw Windows. Je hoort maar 1 toetsenbordindeling geïnstalleerd te hebben. Jij bent blijkbaar een Vlaming, dus jij hoort alleen Belgisch (punt) als toetsenbord geïnstalleerd te hebben.

 

Klik op Start en dan op Instellingen (= het tandwiel).

Klik op Tijd en taal.

Klik in de linker kolom op Taal.

Klik onder Voorkeurstalen op de taal die je daar ziet staan.

De knop Opties zal verschijnen. Klik op die knop Opties:

image.png.b14b5e13ac908b70dda38088a55322e0.png

(Ik ben Nederlander, dus bij mij staat daar Nederlands (Nederland), maar dat doet er even niet toe.

Het venster Taalopties zal openen.

Wat zie jij dan staan onder Toetsenborden?

Daar mag maar 1 toetsenbord staan: in jouw geval Belgisch (punt).

Staat er nog een ander toetsenbord, dan klik je op dat andere toetsenbord. Dan zal de knop Verwijderen getoond worden. Klik op de knop Verwijderen om het ongewenste toetsenbord te verwijderen:

image.png.5e3f13dba84859d0be6377755a68c516.png

Hierna houd je alleen het Belgische Azerty toetsenbord over.

 

Laat maar weten of dat gelukt is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de afbeelding die jij zojuist plaatste zie ik dat op het aanmeldingsscherm het toetsenbord Verenigde Staten (internationaal) gebruikt wordt.

Lees mijn eerste reactie goed en volg de instructies op. Daarmee verwijder je het toetsenbord Verenigde Staten (internationaal).

 

Je moet dus de app Instellingen hiervoor gebruiken, Stefan. Niet het configuratiescherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt momenteel maar 1 toetsenbord staan onder Toetsenborden. Ik had gedacht dat ik je een eenvoudige oplossing aan de hand kon doen, maar die blijkt niet van toepassing, omdat je daar maar 1 toetsenbord hebt staan.

 

Het spijt me, ik moet passen. Ik hoop voor je dat een ander forumlid voor jou de reddende tip heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem doet zich al wel eens voor op sommige pc's. Het is een bug in sommige Windows versies.

 

Type eens winver in "Windows zoeken" en druk op Enter.

Maak daar eens een screenshot van en toon het hier eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.