Ga naar inhoud

Nieuwe pc bouwen


Baxter

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen maar weet niet goed hoe ik moet beginnen, met al die verschillende merken en modellen:hmmmm:.De pc zou moeten gebruikt worden voor teken programma's, films, muziek en Office programmas zoals Visio, Excel en Word. Momenteel heb ik nu :

Voeding : Recom RC-PE450plus

Moederbord : Asus M2A-VM HDMI '2007

Ram : DDR2 8Gb

Processor : AMD Athlon 5000 Dual-Core Processor, 2200Mhz

Wat zouden jullie mij aanraden?

Thx Baxter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb de topic even doorgenomen, en ik ga de pc zelf bouwen .

En ik dacht de volgende onderdelen nog te gebruiken :

Monitor : Medion 1920 X 1080 (Laatste nieuw)

Behuizing : Antec Two Hundred Mid-Tower Gaming Case

Speakers : Labtec Pulse 485

Toetsenbord : Logitech MK300 of Logitech LX710

Heb wel geen Grafische kaart !!:dong:

en eventueel andere dingen of als jullie zeggen dat er meerdere dingen zijn ????

Kortweg : Wat kan ik er nog van gebruiken en wat niet volgens jullie ?

Het budget is ongeveer 200 euro.. als ik er daarmee kom?????:embarassed:

Thx Baxter

aangepast door Baxter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eigenlijk ben je aan het kijken voor een upgrade, je monitor, behuizing, speakers, toetsenbord en je voeding zou je kunnen hergebruiken.

Je cd/dvd station is dit met een IDE of een SATA aansluiting? Deze zou je ook kunnen hergebruiken afhankelijk van het moederbord want niet alle moederborden hebben nog een IDE poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je kunnen volstaan met een moederbord, processor en geheugen.

De harde schijven zijn op het moment redelijk duur en zouden meer dan de helft van je budget opgebruiken, dus is het misschien aangewezen om op een later moment voor een nieuwe harde schijf te kijken.

post-24526-1417704676,5568_thumb.jpg

Hierboven vind je een mobo, processor en geheugen wat in de buurt van je budget zit.

Asus F1A75-M PRO

AMD A6-3650 Llano

Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor de informatie .:adore:

Een grafische kaart heb ik die niet nodig?

En met deze keuze zal ik wel een tijdje voort kunnen zeker.:embarassed:

Heb nog één klein vraagje, het moederbord dat hier te koop is , is dat goed ??

[h=1]Asus ROG Maximus IV GENE-Z[/h]

Thx Baxter

aangepast door Baxter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat bordje in jouw budget past prijs €177 en dan heb je nog geen cpu he want het is een intel bord

het idee van Dasle is mooi en het leuke is dat je ineens een geintegreerde gpu hebt in de processor en moest je nog wat centen over hebben later kun je nog altijd een extra grafische kaart toevoegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grafische chip bevind zich in deze processor, dus een aparte grafische kaart heb je niet direct nodig.

Op je moederbord uit je oude configuraties zit ook een grafische chip, maar daar zit deze ingebakken op het moederbord.

Het moederbord uit dit topic is één van de beste in zijn klasse. Maar het is geschikt voor een Intel 1155 Socket processor zoals de Core I3, I5, en I7 maar dan zit je gelijk in een andere prijsklasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.