Ga naar inhoud

boot missing te herstellen nadien geen beeld meer


berry

Aanbevolen berichten

Ik heb blijkbaar een fout gemaakt tijdens het proberen oplossen van bootmgr is missing stond toen op mijn scherm.

Dit heb ik geprobeer op te lossen via deze commentaar:

browse GParted Files on SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NFTS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NFTS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

De cd met iso file was gemaakt,alles ging goed.Toen ik 1 partitie had gemaakt dackt ik het zal goed zijn maar ik geraakte niet verder dan mijn begin scherm(titel acer met f2 optie)

Ik dacht ik zal maar terug opstarten via de laptop zelf ipv de dvd speler van de laptop want de cd was eruit gekomen.Nu start hij op maar niks te zien op het scherm en ik kan niks meer doen.Ik heb (denk ik)met de nieuwe partitie alles gewist maar ik dacht dat maakt niks uit, maar zo te zien wel.

Ik weet niet veel van laptops maar ik denk dat dit niet meer op te lossen is wel?

aangepast door berry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Windows versie en bit versie (32 of 64 bit) staat op je laptop?

Krijg je dat scherm met bootmrg nog?

Heb je een backup van je eigen bestanden, of staan die op de D schijf?

Denk je dat je de D schijf ook gewist hebt?

Je zou indien de recovery partitie nog aanwezig is je laptop terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten ( dus in de staat zoals je hem kocht), maar dan ben je al je eigen bestanden kwijt.

Om je laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen hou je de toets ALT ingedrukt terwijl je herhaaldelijk op de toets F10 drukt. Laat de toetsen los als de melding wordt weergegeven dat Windows de bestanden laadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel bit deze windows 7 versie is,is er pas opgezet geweest,heb ik geen cd meer van, ik heb geen backup van bestanden gemaakt.Ik heb de alt f10 al meer als eens getest maar helaas.Hij springt op maar geeft gewoon niks meer weer hoewel beeldscherm zeker werkt,ook niks van bootmgr, ik ben redelijk een newby op het vlak, ik weet dat ik iets verkeerd heb gedaan met de cd waaruit ik het probleem van bootmgr moest oplossen toen ik partities moest maken, de bestanden erop maakt niet veel uit maar ik heb 1 partitie gemaakt(niet goed gemaakt zeker want ik wist niet goed wat ik moest doen dus had ik alles gelezen en de beste optie eruit gekozen) maar na het herstarten kreeg ik niks meer van beeld, heb ik hiermee miss zelfs alle drivers en windows gewist enzo,kan dat door nieuwe partities te maken?Srry dat ik miss dom overkom mar ik weet spijtig genoeg niet veel en had er beter afgebleven....

aangepast door berry
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,het zit zo, er stond vista op, dan heeft een iemand daar windows 7 opgezet omdat dit beter zou zijn(betwijfel ik ook niet), heeft dan gewerkt mar na de 2de opstart niet meer, dan was boot missing mdr.maar die persoon in kwestie woont niet meer in onze geburen en kan hem niet contacteren dusja...geen dvd of niks van windows 7, en van de vista heb ik ook niks maar in bij ons staat er momenteel 1, dat is ook een vista moest dit nuttig zijn maar helaas ook daarvan geen installie cd van windows bijgevoegd

aangepast door berry
ar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.