Ga naar inhoud

98 start niet op


Gast khaim leroy

Aanbevolen berichten

Gast khaim leroy

als ik mijn windows 98 aansteekvan compaq presario 5220 komt er op:

16384kb ok

162-system options not set

163-time&date not set

en gaat niet verder als ik op save changes dan reboot hij en doet hij door tot op een bepaalt moment hij nog iets anders doet hij zegt namelijk nog :

non-system disk or disk error

replace and strike any key when ready.

weet iemand iets het is echt om zot te komen hier nog een paar foto's:pcguru:

alstublieft help me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast khaim leroy

jadat is het juist de baterij zit vast mr hij zit niet tegen het ijzer eronder

heb al vanalles geprobeert maar niets lukt meer raad aub zal nog even proberen

dank al voor de raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

System disk error wijst op een harde schijf die niet meer opstart.

Je zal windows 98 opnieuw moeten installeren.

Je harde schijf kan ook defect zijn, de pc is ook niet meer van de jongste.

Plaats best je schijf eens in een andere pc als slave en kijk eens of je er nog wat op vind.

Daar je bios is gereset zal je voor herinstalleren van win 98 eerst je bios moeten instellen zodat je pc opstart van cd rom.

Je kan de pc indien dat niet lukt opstarten met de opstartdiskette, zo je die nog hebt, en op voorwaarde dat die nog werkt.

Je kan deze diskettebestanden op diverse locaties op het web nog downloaden, even google, je komt er snel genoeg achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jadat is het juist de baterij zit vast mr hij zit niet tegen het ijzer eronder

heb al vanalles geprobeert maar niets lukt meer raad aub zal nog even proberen

dank al voor de raad

probeer voorzichtig het ijzertje naar boven te plooien, maar eerst ervoor zorgen dat de stroom ofstaat en de je jezelf ontladen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer voorzichtig het ijzertje naar boven te plooien, maar eerst ervoor zorgen dat de stroom ofstaat en de je jezelf ontladen hebt.

maw: raak eerst chauffage aan voor je in pc begint te werken,

als u elektrisch geladen bent (statische elektriciteit) kan dat pc-onderdelen beschadigen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

AllBootDisks ISO Image Downloads | AllBootDisks - Providing Free Boot Disks from MS-DOS to Windows XP.

Probeer bovenstaande site eens, brand deze iso of pak ze uit en zet ze op floppy, dan kan je al eens kijken of je pc opstart, gelijk kan je in dos naar je schijf gaan dan zie je daar of er nog wat op staat.

Het is goed mogelijk dat de schijf niet meer werkt, als je geen toegang krijgt, probeer dan te partitioneren met fdisk (of ander partitioneringsprogramma) en formateer je schijf eens via de bovenvermelde iso.

Als dat niet lukt overweeg je best eerst of het nog loont een nieuwe harde schijf te kopen voor een oude computer.

Een cd van win 98 heb ik nog wel liggen, kan je dan wel eens gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.