Ga naar inhoud

Raw bewerking in Adobe Photoshop elements 10.


Joba

Aanbevolen berichten

Momenteel probeer ik het fotobewerkingsprogramma Photoshop Elements 10 uit.

Wanneer ik echter een foto genomen in Raw met PSE 10 wil openen krijg ik het weergavevenster NIET te zien.

Ik ga als volg te werk:

  • Openen als...
  • Selecteer de foto genomen in raw (CR2)
  • openen als: Camera Raw
  • vervolgens krijg ik volgend bericht: "camera raw-formaat ingelezen" en krijg ik de foto te zien zoals een foto genomen in jpeg.
  • Alleen het weegavevenster met die schuifregelaars voor aanpassen van o.a. witbalans, histogram...krijg ik NIET te zien en dat heb ik juist nodig om de bewerking uit te voeren.

Hoe krijg ik dit weergavevenster op mijn scherm ?, waarschijnlijk moet ik ergens (??) iets aan- of afvinken, maar waar weet ik niet.

Ter info, alle updates heb ik binnen gehaald die nodig zijn voor raw-bewerkingen in PSE 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat in deze niet om een printer of scherm voorvertoning, wat ik bedoel is: wanneer ik een raw foto wil bewerken in PSE 10 krijgt men normaal een deelvenster te zien waar diverse schuifregelaars staan waarmee men de foto kan bewerken en juist dat deelvenster krijg ik niet te zien, dat is juist mijn probleem.

Volgens mij moet ik ergens ??? iets aanvinken om dit deelvenster te zien te krijgen maar waar???

Alvast bedankt op voorhand voorde mogelijke hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is geen update van een vorige PSE.

Camera Raw staat in de juiste directie en wat zo bizar is, wanneer ik met mijn Canon400 D in camera fotografeer dan heb ik geen problemen maar wanneer ik met mijn Canon 7D in raw fotografeer, opent het dialoogvenster camera raw zich niet !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.