Ga naar inhoud

Batterij laptop laadt niet op


JorenWillems

Aanbevolen berichten

Hallo

De batterij van mijn HP Pavillion laadt niet meer op. Ik dacht eerst dat de batterij stuk was en heb een nieuwe gekocht. Helaas laadt deze nog steeds niet op. Aan het de batterij ligt het dus niet en ook niet aan de adapter want als ik hem gebruik voor een andere laptop, laadt die batterij wel op.

Misschien ergens een slecht contact tussen batterij en laptop? Alle hulp is welkom en het is redelijk dringend aangezien ik morgen als dj aan de slag ben en niet graag zou hebben dat mijn laptop plots uitvalt... :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad gevallen bekend van slecht opladen van de batterij op de dv-6000 en dv-7000 reeks...mogelijk is dit op te lossen met een update van de bios, info hier.

Wees jezelf er echter van bewust dat dit een ingreep is die niet zonder gevaar is.

Als je batterij en je adapter op een andere laptop werken, mag je er van uit gaan dat deze in orde zijn.

Werkt de laptop ook op zuivere netspanning, dus zonder aangekoppelde batterij ?...

Het laadcircuit in de laptop zelf is ook nog één van de mogelijkheden.

Als je dit in orde wil krijgen met een minimum aan risico's is het raadzaam dat je eventjes bij een pc-hersteller langs gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.