Ga naar inhoud

Internetverbinding


Kney

Aanbevolen berichten

Alle configuratie is OK.

Er zijn pas problemen beginnen optreden sinds die laptop in het netwerk kwam.

Even ter informatie de configuratie van beide netwerken (+abonnement):

- Bij mijn vriendin thuis:

Telenet Basic Abonnement (Laat 2 PC's toe voor internet)

1 vaste PC en 1 laptop in netwerk.

Na het toevoegen van de nieuwe laptop in dit netwerk is er regelmatig geen internet meer.

- Bij mij thuis:

Telenet Fibernet Abonnement (Laat 4 PC's toe voor internet)

3 vaste PC's (aangesloten met LAN-bekabeling), 2 laptops en 1 PS3 (alle 3 draadloos) in netwerk.

Zoals je ziet waren er al 6 apparaten op het netwerk (met internet) zonder problemen.

Na het toevoegen van de nieuwe laptop in dit netwerk is er regelmatig geen internet meer.

Zeer raar probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De verbinding voor de digicorder via de switch zou het probleem kunnen veroorzaken in deze configuratie.

Een digicorder werkt via een VPN verbinding en dat geeft soms problemen met de oudere telenet modems.

Wat je kan proberen is de switch tussen het modem en de router weg te halen en de digicorder via de router aan te sluiten.

Dus de router rechtstreeks op de Motorola SBV 5121E via de WLAN poort. Verder zou je even moeten controleren of in de router onder tools "VPN passtrough" aan staat (normaal per default wel).

Dan eens testen of je probleem nog steeds optreed. Je kan de digicorder een tijdje afgekoppeld laten zolang hij niet echt actief is, hij gebruikt de internet verbinding maar sporadisch, wel best niet gedurende een opname.

Een bijkomend vraagje, gebruik je op de "probleem" laptop soms VPN verbindingen ? Want het bovenstaande kan het probleem verklaren in de opstelling met de oude modem en de switch, maar eigenlijk niet met de andere configuratie, hoewel daar een mogelijk conflict met de spelconsoles zou kunnen spelen.

Heb je thuis ook een digibox/digicorder ? Is die aangesloten op de telenetmodem/router of op de tweede router ?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens proberen de switch er tussenuit te halen bij mijn vriendin thuis. En daarna rechtstreeks in de router in de steken.

Op de probleem laptop wordt er geen VPN verbinding gebruikt.

Bij ons thuis is er nooit een probleem geweest.

Ik heb ook een digicorder thuis maar die is niet aangesloten op de internet. Wij kunnen dus ook geen films huren enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.