Ga naar inhoud

DVR via BBOX 2 Belgacom


dimitri11

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb een dvr504s (ELRO). Hiermee is het de bedoeling dat ik de analoge videobeelden zou kunnen bekijken via de internetverbinding thuis. Nu heb ik al een search gedaan op google en veel jargon tegengekomen zoals 'port forwarding'. Kan iemand me in lekentermen uitleggen hoe ik de router moet configureren opdat ik mijn doelstelling zou kunnen bereiken? Bij de meegeleverde software heb ik het systeem op poort 8690 gezet. Nu heb ik me laten vertellen dat je ook een vast ip adres nodig zou hebben (via dyndns.org= betalend?).

Dit filmpje ivm soortgelijke installatie heb ik op Youtube gevonden:

Alvast bedankt,

mvg,

dimitri11:-)

aangepast door dimitri11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je poort moet forwarden kan je hier zien.

Je kan bij ook gratis doen bij no-ip voor dns

Maar dat hoeft niet perse.

Je kan ook de router ip adres opzoeken en dan kan je ook bijvoorbeeld: 85.56.29.33:8690 in de brouwser typen.

Nadeel ervan is dat de echte IP adres van de router meestal verandert.

Bij no-ip wordt dat altijd goed gevolgd als er wijzigen is in de echte IP adres.

In dat geval is dan naam.no-ip.org:8069

Nota: dvr504s dient wel een vaste IP adres hebben anders kan je geen poort openen in de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verloopt de configuratie binnen de router zelf? Misschien even zeggen waar het probleem ligt; binnen de router selecteer ik LAN Server dan 'new entry' en daar weet ik niet wat ik precies moet invullen: dit is het scherm: http://www.vande-walle.eu/belgacom-bbox-2-tricks/redirect-incoming-connections-to-local-hosts/

Alvast bedankt! =-)

ps de gebruikte poort is 8690

ip adres 192.168.1.240

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb het over het configuratiescherm binnen Belgacom. Links zie je idd 'Lan server', waarna je voor 'new entry' opteert. Daar moet je dan een aantal waarden gaan opgeven waarvan ik niet zeker welke ze precies bedoelen. (zoals incoming UDP) Drie waarden zijn het als ik me niet vergis, het kunnen er meer zijn...

Ps deze site die je aangeeft (portforward.com) is betalend klopt dat? En waarvoor je betaal je dan precies?

aangepast door dimitri11
Link naar reactie
Delen op andere sites

portforward.com is enkel om te zien hoe je moet instellen en dus niks betalen.

no-ip = gratis voor 1 poort maar wilt je meer dan dient je te betalen maar dat kost niet veel.

Protocol = 8690

Lan poort = 8690

Local IP adres = 192.168.1.240

Indien mogelijk op UDP te vervangen door beiden en dus UDP/TCP is de laatste beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik precies fout doe, maar het bekijken van beelden van buitenaf wil niet lukken. De beelden zijn wel te zien via de meegeleverde sofware binnen het netwerk, maar extern bekijken lukt vooralsnog niet. Ik probeer alle relevante info aan te leveren zodat jullie beter kunnen oordelen over de situatie:

1/screenshot van de confiuratie van een nieuwe LAN SERVER binnen de router:post-17140-1417704733,5081_thumb.jpg

2/andere screenshots met al dan niet relevante info over het netwerk:post-17140-1417704733,6281_thumb.jpg

Info verkregen van ipconfig:

ipv4 local address: 192.168.1.3

het IP-adres vd router is standaard: 192.168.1.1

Info verkregen uit het configuratiescherm vd DVR-recorder (zijn standaardinstellingen die ook id handleiding staan en dus zo zijn ingegeven geweest door mij):

Mac: 00:10:20:18:24:68

IP:192.168.1.240

Gateway: 192.168.1.1

DEV PORT:8690

HTTP PORT:1024

NET MASK: 255.255.255.000

DNS:202.0961.34.133

P.S.

*Bij de instellingen heb ik ook DDNS geactiveerd en de nodige info gegeven die overeenkomt met het account dat ik heb aangemaakt op dyndns. Daar heb ik als ip adres ingegeven 8.8.8.8 in de hoop dat via uploaden het juiste ip adres zou gaan verschijnen...

*Ik bevindt me momenteel buiten het netwerk en zal pas weer toegang hebben dinsdag, is het noodzakelijk om de correcties (die jullie me eventueel aanleveren) binnen het netwerk te doen, of kunnen deze ook van buitenaf?

post-17140-1417704733,5353_thumb.png

post-17140-1417704733,568_thumb.jpg

post-17140-1417704733,5959_thumb.png

aangepast door dimitri11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt wat het extern ip adres is? Dat had ik eerst ook ingegeven bij dyndns.org, dat werkte ook niet. Op Youtube werd in een instructievideo aangeraden om 8.8.8.8 als ip adres in te geven en dan te refreshen tot wanneer de software van de dvr communiceerde met dyndns en het extern ip adres automatisch zou tevoorschijn komen.

Dat adres is = 81.241.18.204

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.